STOP het uitroeien van wasberen!

1A4DC54D-12D2-4600-A300-EA3E5073AF6F.jpegDe provincie Limburg heeft toestemming gegeven voor het afschieten van wasberen, omdat de wasbeer van nature niet voorkomt in Nederland. Om die reden vindt Limburg dat er uitroeiingsmaatregelen genomen moeten worden. Er wordt geroepen dat we terug moeten naar de natuur en respect moeten hebben voor alles dat leeft, maar omdat de wasbeer hier van nature niet voorkomt en ‘lastig’ is moet hij maar afgeschoten worden. Wat geeft ons het recht om te oordelen over leven en dood? Wanneer een mens overlast veroorzaakt, wordt hij toch ook niet neergeschoten?

De wasberen zijn tientallen jaren losgelaten in Duitsland, en de natuur heeft haar werk blijkbaar heel goed gedaan. Dit is de natuur, en de mens moet eens stoppen met pretenderen dat hij God is!

Door te ondertekenen geef ik Angelique Horsch toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.