Stig Broeckx : sportpersoonlijkheid 2019

Stig.jpg ...Een tekst die ik schreef in Juni 2016. Stig lag in coma, niemand wist welke kant het zou opgaan, hoe het zou evolueren.

Ik schreef mijn gevoel een beetje op z’n plaats en hoopte met iedereen mee dat het goed zou komen.

We zijn nu 3 jaar verder en nog steeds ontroert het verhaal van Stig mij, raakt het gevoelige snaren, en vind ik het onwaarschijnlijk knap en bewonderenswaardig waar hij nu staat.

Een voorbeeld van kracht en karakter, doorzettingsvermogen en nooit opgeven, ik heb er eindeloos veel respect voor.

In april van dit jaar werd de oproep gelanceerd om Stig sportman van het jaar te maken. Een topidee, want Stig is een sporter in hart en nieren, een doorbijter, een vechter, een sportman pur sang.

MAAR aan de andere kant wringt het gevoel om te kiezen voor “sportman van het jaar”, hij leverde niet echt “sportprestaties” in de enge zin van het woord en zoals het steeds werd opgevat in de benoeming van sportman van het jaar, én het gaat bij Stig niet alleen over dit jaar natuurlijk, hij werkt al 3 jaar kei hard om te staan waar hij nu staat.

Dus dacht ik verder en eigenlijk terug, toen er tijdens het sportgala ook een trofee voor “sportpersoonlijkheid” werd uitgereikt. Een beeldje dat de naam “Victor” droeg, overwinnaar dus, en als iemand die naam, naar mijn gevoel, waardig is, is het Stig wel.

De mensen die mij een beetje kennen zullen niet verbaasd zijn als ik zeg dat ik reeds in mijn pen ben gekropen om de mensen van de organisatie van het sportgala te schrijven en hen te vragen om het in overweging te nemen om de trofee voor “sportpersoonlijkheid” terug in het leven te roepen.

Ik heb nog geen antwoord ontvangen maar zou mijn vraag heel graag wat kracht bijzetten door hulp van iedereen te vragen.

Ik heb ook contact gezocht én gevonden met de persoon die in april de oproep lanceerde en samen willen we onze krachten bundelen.

We willen er samen voor zorgen dat Stig tijdens het sportgala in december zal gehuldigd worden als sportpersoonlijkheid van 2019.

Hoe mooi zou dat zijn.

We hopen op jullie massale steun en handtekening.

Alvast bedankt,

Wim en Bianca

Door te ondertekenen, machtig ik Wim en Bianca om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.