Stemmen heeft dus echt geen zin. Lokale partijen worden uitgesloten.

Steeds meer Nederlanders gaan niet meer stemmen. Politieke partijen in Nederland doen toch wat ze willen is de meest genoemde reden.
Dat is nu ook weer gebleken bij de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart jl. Nederlanders stemmen steeds vaker op lokale partijen. Het vertrouwen in de landelijke partijen zakt steeds verder weg. Maar de landelijke partijen grijpen toch weer de macht op slinkse wijze. Afspraken worden gemaakt om lokale partijen buiten te sluiten. Zelfs als die de grootste zijn geworden.

Een mooi voorbeeld is de overwinning van Lijst Smolders in Tilburg. Ze hebben hun 5 zetels verdubbelt naar 10 en zijn de grootste geworden in Tilburg. Maar de 2e grootste partij D66 weigert samen met Lijst Smolders een coalitie te vormen.

Dus de kans bestaat dat de grootste partij van Tilburg naar de oppositie bankjes word gestuurd. Ruim 16.000 kiezers worden hiermee geschoffeerd. Een coalitie moet een afspiegeling zijn van de uitslag en niet een van te voren afgesproken clubje van hetzelfde. Stemmen heeft dus echt geen zin. Lokale partijen worden uitgesloten hoe lang gaan we dit nog pikken. Laat zien hoe u hier over denkt door deze petitie te tekenen en te delen. Alvast bedankt.

sn-hans-smolders-grote-winnaar2103181.jpg

bd-de-vries-laf-respectloos.jpg