Recreatieoord Hoek van Holland moet open!

Opmerkingen

#401

Ik ben eigenaar van een huisje en wil graag dat het recreatiepark weer open gaat. Ik voel me daar veiliger dan drie hoog achter in de stad met een gedeelde opgang. Er is ruimte genoeg om afstand van elkaar te houden. Bovendien is het voor ons hele gezin fijner in de Hoek.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#406

Ik al een aanbetaling heb gedaan voor huisje op Hoofdstraat 27 van fam. Vd Windt

(Susteren, 2020-04-18)

#408

Onze huisjes en bijbehorende omgeving voldoen aan de kwaliteitsnormen omtrent covid-19. Zoals in het artikel staat beschreven kunnen recreanten genoeg afstand van een ieder houden en is de kans op een besmetting gelijk of zelfs kleiner dan het leven buiten dit recreatieoord. Een overvolle, drukke stad als Rotterdam (Centrum) neemt meer risico's met zich mee als het gaat om besmettingsgevaar dan een 'dorp' waarbij iedereen op zijn of haar eigen terrein vertoeft en zich afzondert van de mensenmassa.


Als laatste nog dit: er zijn genoeg tuincomplexen met nóg minder corona-proof mogelijkheden in de gemeente Rotterdam die nog WEL toegankelijk zijn. Het slaat dus nergens op om onze toegang op dit vakantiepark (want zo mag je dit wel noemen als je het vergelijkt met een tuinhuisjes complex) te weigeren!

(Rotterdam, 2020-04-18)

#411

Er ruimte zat is tussen de huisjes, de mensen zich aan de maatregelen zullen houden, het daar gewoon heerlijk toeven is, en dat ik het vreemd vind dat andere Recreatieoorden/campings wel open zijn.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#412

Er is genoeg ruimte. Er kan heel goed 1,5 meter afstand gehouden worden. Het is onnodig en zorgt voor veel mensen voor een hoop verdriet.

(rotterdam, 2020-04-18)

#413

omdat ik lekker naar de camping wil, want het is daar altijd lekkerr.

(Zuid-Beijerland, 2020-04-18)

#416

Ik teken omdat het medisch ethisch zeker verantwoord is!!

(Rotterdamse, 2020-04-18)

#418

ik vind dat je op de camping als vaste bewoners heel veilig zitten zijn volwassen dus kunnen daar veel makkelijker 1.50 meter afstand houden

(Schiedam, 2020-04-18)

#419

Ik teken deze petitie als eigenaar van een van de huisjes op het park en zie graag dat de supermarkt ook weer kan functioneren voor de bewoners.

(Dordrecht, 2020-04-18)

#421

De hoek open kan en er prima afstand gehouden kan worden. Het is niet anders dan anders als er calamiteiten optreden.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#424

Overal mag het en daar niet

(Vlaardingen, 2020-04-18)

#426

De huisje voldoen aan de eisen die worden gesteld en de afstanden zijn groten dan de meesten huizen met een voor of achter tuin

(Rotterdam, 2020-04-18)

#427

Ik vind dat het recreatiesoord voldoet aan de 1,5 meter afstand en wij hebben allemaal eigen sanitair. Dus het is te zot voor woorden dat dit mooie oord niet open is!!!!!!!!

(Rotterdam, 2020-04-18)

#429

Omdat als iedereen zich aan de afspraak houdt geen extra besmettings gevaar is

(Brielle, 2020-04-18)

#430

Omdat ik naar mijn huisje wil

(Rotterdam, 2020-04-18)

#431

m.a . bosdijk de wildt

(rotterdam, 2020-04-18)

#436

M.Luijken

(Rotterdam, 2020-04-18)

#445

Ik teken omdat ik bij mijn huisje dezelfde faciliteitenm heb als thuis. Ik voel mij gediscrimineerd omdat de volkstuinen met huisjes wel open zijn!

(Spijkenisse, 2020-04-18)

#446

Ik graag gebruik van mijn huisje wil maken en dat het daar veiliger is dan thuis

(Rotterdam, 2020-04-18)

#448

Ik teken omdat ik in mijn huisje veiliger ben dan in mijn flat in Rotterdam.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#454

Omdat ik ermee eens ben.

(Schiedam, 2020-04-18)

#455

Mijn caravan op een laantje zit met 4 stacaravans met meer als 2 meter tussen ruimte met andere caravans en heb eigen toilet en douche in de caravan ben ik verder verwijderd van de buren als op de gang van het flat waar ik woon

(Maassluis, 2020-04-18)

#458

Ik teken omdat iedereen zijn eigen sanitair heeft
Je zit bij je huisje dus dan ben je al op 1.5 meter afstand van elkaar
Waarom ergens anders wel en bij de hoek niet

(Schiedam, 2020-04-18)

#461

Omdat we daar een eigen huisje hebben en we gewoon de 1,5 meter afstand daar ook kunnen houden.

(Boskoop, 2020-04-18)

#465

Ik teken omdat ik veiliger ben in hoek v holland op het park dan in de stad. Er is genoeg ruimte tussen de huisjes en je hebt eigen sanitair. En de hele tuin gaat er aan zonder onderhoud.

(Gorinchem, 2020-04-18)

#466

Ik teken omdat ik op mijn plek op het park meer ruimte en veiligheid heb dan in de stad.Het is onterecht dat we daar niet kunnen zijn.

(Gorinchem, 2020-04-18)

#471

Ik teken dat ik liever op het oord zit dan in ons appartement, geen balkon geen tuin en dat met het mooie weer, zit ik liever bij ons huisje.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#474

Ik teken omdat ik vindt dat de huisjes op veilige afstand van elkaar staan en omdat deze mensen nu of thuis of in hun huisje zitten blijf voor hun hetzelfde.En er is meer dan 1,50 mtr afstand van hun buren.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#478

Omdat het gewoon mogelijk moet zijn en er aan de gestelde maatregelen wordt voldaan. We hebben ook eigen sanitair.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#479

Recreatie oorden met eigen sanitair zouden open moeten zijn. De norm van 1.5 meter word beter bewaard dan allemaal in de stad op elkaars lip gaan zitten. Laten de deelnemde gemeentes die de noodveroordening hebben goed gekeurd zelf het goed organiseren en zorg dat boa' s verdeeld worden zodat er in de buiten gebieden ook degelijk ingegrepen kan worden. Op de 1.5 meter regel.

(Schiedam, 2020-04-18)

#481

Ik vind dat het recreatieoord open moet

(Oud Verlaat, 2020-04-18)

#483

Ik teken de petitie omdat het makkelijk is om op het recreatieoord de veiligheidsmaatregelen aan te houden. Er kunnen aanvullende regels gelden zoals het niet toelaten van bezoekers die geen huiseigenaren zijn en het niet toelaten van groepsactiviteiten. De huisjes staan allemaal op voldoende afstand en zijn zelf voorziene, aldus geen gevaar voor verspreiding van het virus.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#484

Ik teken omdat we zelf een zomerhuisje hebben in Oostvoorne en wij ook naar het Kruiningergors willen en daar voldoende afstand hebben en eigen voorzieningen!

(Rotterdam, 2020-04-18)

#485

Naar mn huisje wil en gezond ben

(Rotterdam, 2020-04-18)

#486

Ik zo snel mogelijk weer in mijn eigen huisje wil recreëren .
Daar voel ik mij veiliger dan in mijn flat waar ik het portiek met 6 andere bewoners moet delen,en wij daar niet eens de 1 1/2 meter afstand kunnen houden.

(Rotterdam, 2020-04-18)

#487

Ik teken omdat ik heel hard op de IC van het Erasmus MC aan het werk ben.
In de schaarse vrije dagen die ik heb zou ik heel graag tot rust willen komen in ons huisje in Hoek van Holland!
Deze huisjes staan ver uit elkaar en er is veel sociale controle!

(Rotterdam, 2020-04-18)

#489

Net zo goed in mijn huisje kan zitten zonder dat ik iemand zal besmetten.
Er is genoeg afstand met mijn medebewoners.

(Schiedam, 2020-04-18)

#490

deze mensen hebben allemaal een eigen sanitair in hun huisje en kunnen voldoende afstand van elkaar houden

(Rotterdam, 2020-04-18)

#491

Wij bij ons huisje heel veilig zijn. We hebben onze eigen voorzieningen en hebben voldoende afstand.

(Schiedam, 2020-04-18)

#494

Ik teken omdat ook wij naar ons huisje willen in het gors

(Spijkenisse, 2020-04-19)

#497

Deze mensen aan alle voorwaarden voldoen volgens RIVM regels.
Zij de behoefte hebben om ontspannen hun dag door te brengen.

(Spijkenisse, 2020-04-19)

#499

Ik eigen sanitair heb en genoeg ruimte om mijn huisje om 1,5 mtr afstand te houden

(Krimpen aan de ijssel, 2020-04-19)

#501

Sluit me aan bij de reactie's zeker omdat de volkstuinen idd open zijn en de ruimte tussen vaste staanplaatsen altijd al min 3 meter is ieder geval op de Molecaten parken in deze regio
Oostvoorne Rockanje Hellevoetsluis

(ridderkerk, 2020-04-19)

#502

Genoeg ruimte om veilig te verblijven.

(Capelle aan den IJssel, 2020-04-19)

#503

Omdat bepaalde ouderen geen dak meer boven hun hoofd hebben en dan andere recreatie parken wel open zijn.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#505

Te gek voor woorden om van Nederland een gevangenis te maken.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#507

Ik graag weer gebruik wil maken van mijn huisje. De richtlijnen goed op te volgen. Ik heb de kosten betaald en het is mijn eigendom.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#508

Het onzin is; want in de rest van Nederland gaat het wel goed met de regeling (alleen open als je eigen sanitair hebt.)

(Zevenhuizen Zh, 2020-04-19)

#510

Mijn zoon zonder huis zit nu.en het daar veei veiliger is dan in een flat.
Eigen sanitair heeft.

(Hoek v Holland, 2020-04-19)

#511

Het park voldoet aan de gestelde regels door de minister president en het RIVM, dus is het onzin om het gesloten te laten.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#512

Ben ook bewoonster van het recreatieoord en wil er graag naar toe!

(Vlaardingen, 2020-04-19)

#514

L.Bakker

(Schiedam, 2020-04-19)

#516

Ik teken omdat het recreatiepark geen gevaar oplevert voor de gezondheid omdat elk huisje op voldoende afstand van elkaar staat en eigen sanitaire voorzieningen heeft. De paden kunnen zodanig worden afgezet met lint dat men elkaar niet rakelings passeert. De officiële huurders van de gemeentegrond en eigenaren van de huisjes willen daar graag aan meewerken. De strandopgang kan worden afgesloten zoals overal is gebeurd (als dat al niet is gedaan).

('s-gravenhage, 2020-04-19)

#519

Mensen echt zelf wel de verantwoordelijkheid nemen wat betreft de 1,5 mrt en hun huisje juist de afleiding geeft die in deze tijd nodig is. En het open houden van winkels bewijst wel dat je heel goed je personeel kunt beschermen dus geen reden om dicht te blijven!

(Woerden, 2020-04-19)

#520

Op het recreatieoord heb ik veel minder kans op besmetting dan in de flat/stad waar ik woon.

(Gouda, 2020-04-19)

#521

Het in de huisjes veiliger is dan in een appartement met lift en galerij

(Klaaswaal, 2020-04-19)

#522

Ik vind het wel verantwoord. Geen vrienden of family ontvangen. En afstand houden. Niks mis mee

(Rotterdam, 2020-04-19)

#525

Ik teken omdat sluiting van het terrein een onnodige maatregel is.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#530

Omdat het genoeg ruimte is tussen de huisjes,zelf sanitair hebben en er geen enkel gevaar voor besmetting. Het zijn zelfstandige woningen.

(Bergschenhoek, 2020-04-19)

#531

Ik vind dat het terecht is er wordt aan de voorwaarden voldaan

(Rotterdam, 2020-04-19)

#532

De 1,5 m kan met gemak gehanteerd worden, iedereen heeft zijn eigen sanitair in huis. Juist in deze tijd is het van belang rust te krijgen en dat is nou net waar de hvh voor gegeven is door oud koningin Wilhelmina.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#533

Ik teken omdat ik het ermee eens ben. Bovendien zouden er ook nog altijd eenrichtingsverkeer kunnen worden ingesteld op de paden. Er is altijd minimaal 1.5m afstand naar de buren en 3m tussen de huisjes.

(Bergen op Zoom, 2020-04-19)

#535

Ik teken omdat door deze onzinnige maatregel ik en vele anderen een veiliger verblijf dan thuis wordt ontzegd.

(NUMANSDORP, 2020-04-19)

#536

Terecht veel ruimte is tussen de huisjes een ieder moet afstand houden

(Rotterdam, 2020-04-19)

#539

Ik ben het er eens omdat de afstanden gehouden kunnen worden en het veiliger is dan de trappenhuizen en de liften. Vanzelfsprekend houden wij ons aan de (nieuwe) regels!

(Den Haag, 2020-04-19)

#540

Ik teken opdat dit geld voor alle campings vaste plaatsen met eigen voorzieningen. In ons geval kruiningergors te
Oostvoorne

(Zwijndrecht, 2020-04-19)

#541

Ik graag zou willen dat mijn vader weer naar zijn geliefde huisje in Hoek van Holland kan ipv nu in zijn flat alleen te verblijven. Sociaal gezien is hvh veel fijner voor hem.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#542

Wij zijn van mening dat we als eigenaar van ons huisje daar veilig kunnen verblijven en zeker aan de 1,5 meter regel kunnen voldoen.

(Schiedam, 2020-04-19)

#543

Ik vind het juist een goed idee dat mensen naar hun huisje kunnen gaan waar het net zo weinig is als thuis. Daarnaast wordt het dan in de stad of wijk weer rustiger dus minder kans op besmetting.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#545

De situatie op het Recreatieoord voor pns aanzienlijk veiliger is dan thuis

(Schiedam, 2020-04-19)

#547

Op de camping in Brielle moesten de mensen met sta caravan ook van de camping af die hebben ook eigen sanitair en douche ,en staan drie meter uit mekaar

(rotterdam, 2020-04-19)

#548

Wij kunnen daar verblijven met de zelfde richtlijnen als in de stad, met daarbij dat de sociale controle en saamhorigheid op het recreatieoord vele malen groter is.

(Vlaardingen, 2020-04-19)

#550

Het op het park prima te doen is met de 1.5m

(Rotterdam, 2020-04-19)

#552

Ook camping de Meeuw in Brielle geheel gesloten is, ook voor jaarplaatsen met eigen sanitair terwijl ook daar tussen de plaatsen ruim 3 meter afstand is.

(Elst, 2020-04-19)

#555

Wij op camping de Meeuw dezelfde situatie hebben. Sterker nog op de camping zitten we met de naaste buren verder van elkaar vandaan dan thuis. We hebben daar onze eigen voorzieningen etc. Gewoon een belachelijke situatie. En de meeste campings buiten de veiligheidsregio Rotterdam zijn wel gewoon geopend mits ze hun eigen voorzieningen hebben. Ik denk dat Abutaleb maar eerst eens moet komen kijken op de campings dan zal hij een ander beeld krijgen.

(Rhoon, 2020-04-19)

#557

Ik ben van mening dat, wanneer wij alle regels in acht nemen, Hoek gewoon toegankelijk moet zijn. Desnoods alleen overdag en niet slapen.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#561

Het is veiliger op het kamp dan in de drukke stad en in ons flatgebouw met een klein liftje en smalle galerij van 90 cm breed.

(Vlaardingen, 2020-04-19)

#565

Omdat ik er zelf een huisje heb

En het camping personeel heb je all weinig contact mee

En laat ze bij de receptie lekker een zeil ophangen als ze zo bang zijn voor het virus

En we hebben allemaal eigen sanitair dus snap het probleem niet

(Rotterdam, 2020-04-19)

#566

ik ben tegen de sluiting omdat er ruimte genoeg is voor de regels van het rivm,,, trouwens waarom zijn de parken in zeeland wel open (tussen 7u en 19u)

(vlaardingen, 2020-04-19)

#569

Wij onze vaste plek op camping de meeuw ook niet mogen gebruiken terwijl we volledig volgens RIVM richtlijnen er kunnen verblijven.

(Hellevoetsluis, 2020-04-19)

#570

De huisjes voldoende van elkaar afliggen. Er geen zwembad is en de bewoners van Rotterdam daar meer ruimte hebben en zich minder opgesloten voelen. Als ze de RIVM maatregelen in acht nemen zie ik hier geen belemmering in.

(Hoek van holland, 2020-04-19)

#575

Ik ben dat huisje en ik wil daar zijnl

(Rotterdam, 2020-04-19)

#578

Ik teken omdat ik vind dat het complex goed bruikbaar is tijdens de corona crisis. Het is niet moeilijk om 1,5 meter afstand te houden in de tuinen en ieder heeft zijn eigen voorzieningen in de huisjes.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#580

Ik teken omdat andere campings wel gewoon open zijn

(Rottedam, 2020-04-19)

#582

Ik wil ook graag gebruik maken van mn huisje.zit daar beter dan thuis

(Zuid-Holland, 2020-04-19)

#584

Ik snap dat voor dagplaatsen dit niet gaat i.v.m. Wasvoorziening en toiletten maar de plaatsen die deze voorziening zelf hebben zie ik geen problemen. Laat deze mensen genieten en juist nu in deze bizarre tijd.

(Eindhoven, 2020-04-19)

#586

De regels qua afstand conform RIVM van toepassing zijn.

(Vlaardingen, 2020-04-19)

#587

Ik teken omdat ik het eens ben met de stelling dat we daar de coronamaatregelen ook wel in acht kunnen nemen. Er is genoeg ruimte, dus open het park maar weer snel.

(Almelo, 2020-04-19)

#588

We overbodige maatregelen moeten voorkomen op basis van gezond verstand. Hierdoor houden we draagvlak voor de zinvolle maatregelen.

(Schiedam, 2020-04-19)

#591

De sluiting willekeurig en onrechtmatig is.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#592

Ik niet kan begrijpen waarom ik niet naar mijn huisje mag

(Rotterdam, 2020-04-19)

#593

ik denk dat je daar veilig zit en de 1.5 mtr prima kan uitvoeren.

(vlaardingen, 2020-04-19)

#594

Het kamp is op oneigenlijke gronden gesloten, immers het oude kamp en nieuwe kamp zijn voor passanten af te sluiten. Ingang oude kamp alleen poort open bij oude milieustraat en nieuwe kamp bij het bruggetje. Wij bewoners nodigen geen visite uit. De ambtenaren krijgen in de receptie, net als in de winkels, een plastic schot.

(Rotterdam, 2020-04-19)

#596

d.groen80upcmail.nl

(Hoek van Holland, 2020-04-19)

#597

Het is gek dat ‘s Gravenzande wel open is en in de Hoek niet . Dus als je eigen sanitaire voorziening hebt zie ik niet een probleem

(Hoek van Holland, 2020-04-19)