Kortsnuiten Blijven Bestaan

Opmerkingen

#2804

Ik onderteken omdat ik van mening ben dat er echt wel rashonden met FCI stamboom gezond kunnen zijn met een iets kortere snuit. Zelf hebben wij een Continental Bulldog. Zijn ouders zijn getest en volledig goedgekeurd. Ook op hun conditie en alles.
Ze hebben een iets kortere snuit maar het belemmerd hun niet in hun dagelijkse leven. Laten ze hier in Nederland maar meten aan de hand van de BOAS methode.
Een helemaal platgedrukte snuit en zeg maar geen duidelijke neus lengte vind ik zelf ook niet goed. Dit werkt zeker in het nadeel van de hond. Maar bordeaux doggen, Continental Bulldoggen, boxers etc hebben een goede snuit als ze correct worden gefokt.
Ik ben van mening als mensen hier verantwoordelijk mee omgaan en er de juiste meet methodes zijn dit goed kan gaan.

Sonja Scholten-Ruiter (Goënga, 2025-06-13)

#2806

Ik teken omdat ik vond dat de Boa's test moet bekijken of de hond gezond is en niet een kleuren plaatje

Danny Matthijs (Middelburg, 2025-06-13)

#2811

Geen mensen rassen mogen weren dus ook dieren niet .Punt.

Richard Vink (Wijchen, 2025-06-14)

#2812

Ik onderteken omdat een verantwoord gefokte mops geen problemen heeft. Onze mops rent met 30 graden ook door de tuin en hijgt minder dan andere honden. Broodfok moet aangepakt worden niet de eerlijke fokkers die alleen het beste met het ras voor hebben

Roy Driessens (Roermond, 2025-06-14)

#2816

Huisdieren zijn heel belangrijk

Joke Delver (IJsselstein, 2025-06-14)

#2817

Ik heb zelf een franse bulldog, en die heeft door goed fokken, helemaal geen gezondheidsproblemen! Ik vind dus, dat met goed fokken, en goede richtlijnen, deze rassen moeten kunnen blijven bestaan!

Emma Slot (Nieuw-Roden, 2025-06-14)

#2819

Bij goede fokkers er niks mis is met kortsnuiten, ik zelf had boxer, en die had nergens last van. Blijven dus de kortsnuit

Aafke Lijnema (Den haag, 2025-06-15)

#2822

Ik hou van deze honden ik ben eerst 13 jaar een Engelse bulldog gehad 13 jaar nooit ziek geweest ik heb een pekenees die woord in december 11 en nog kerngezond en een fluffie franse van 2 jaar

Silvia Machiels (Heerlen, 2025-06-15)

#2825

De cavalier king Charles spaniël met een fci stamboom raad van beheer Nederland absoluut niet tot de kortsnuiten behoort. Zelfs als de neuslengte meting al wordt uitgevoerd bij de cavalier dan is er bij de goed gefokte cavalier king Charles geen te korte neuslengte en er is geen sprake van benauwdheid bij de echte cavalier.
Dus doe uw werk goed en stop met het uitsluiten van gezonde honden. Elk levend wezen kan beperkingen hebben hoe ongezond is dan de mens want er zijn heeeel veel afwijking aangeboren of verworven door de verkregen anatomie…..dus we stoppen dan ook maar dat mensen elkaar bevruchten en dat er babies worden geboren?

Grieta Rozenberg (Loppersum, 2025-06-15)

#2828

Omdat ik van kortsnuiten hou. Geweldige honden !

Marian Trijsburg (Spijkenisse, 2025-06-15)

#2829

de overheid zich baseert op onjuiste info en niet op de feiten

Angela Nagel-Endenburg (Muiderberg, 2025-06-15)

#2832

Wij hebben een Franse bul en een bokser, allebei met een goede neus geen problemen met wandelen, spelen. Er zijn dus wel degelijk fokkers die serieus goed fokken.

Cindy Baggen (Sittard, 2025-06-15)

#2838

Ik ken genoeg kortsnuiten die meedoen aan agility, hoopers, detectie etc.

Til De Jongh (Schinmen, 2025-06-16)

#2842

Er absoluut niet nagedacht wordt over de consequenties van niet gecontroleerd fokken. De fokker probeert juist de ras in stand te houden zodat het hondje gezond is. Voldoet aan de eisen van de ras . Maar vooral goed kan ademen en zien en lopen etc. Kost veel geld en is met liefde. Een broodfokker fokt maar raak. Vernietiging van honden vooral teven geen stamboom ras eisen niet interessant en veel verdriet onder mensen vooral kinderen als de hond weer eens overlijdt. Dus daarom teken ik deze petitie immers een mooie rashond die gezond is het allerbeste . EGMX

Kate Auerbach (Oosterhout, 2025-06-17)

#2844

Ik het vind als deze honden bij erkende fokkers zijn geboren volgens richtlijnen kunnen deze honden gewoon gefokt worden en verkocht worden

Rina smit (Purmerend, 2025-06-17)

#2845

Omdat ik van mening ben dat er andere honden er erger aan toe zijn

Viola Rutten (Sint-Michielsgestel, 2025-06-17)

#2847

Het km meerdere redenen belangrijk/fijn is dat de kortsnuit blijft bestaan, hebben zelf een franse bull van 8,5 jaar en een Bordeaux Dog van 11,5 jaar die toch op hoge leeftijd zijn en gezond

Sandra Groenewoud (Hellevoetsluis, 2025-06-17)

#2851

De kortsnuiten heel gezond zijn. Kijk naar de grote rassen daar loopt pas bagger bij

Anita Lamain (Rotterdam, 2025-06-20)

#2852

We houden van onze honden, zeggen massaal NEE tegen genocide en alles wat riekt naar inmenging van ongezondheid.

Frank De Graaf (Oosterbeek, 2025-06-20)

#2856

Ik hoop dat de BOAS test toe wordt gelaten en we zo een gezonde meting krijgen op mijn ras de Bordeaux Dog!

Manua de Vos (Holwert, 2025-06-22)

#2857

Omdat de huidige wetgeving de plank totaal mis slaat. Dmv gedegen testen (BOAS) kan er wel degelijk een gezonde kortsnuit zijn. Het probleem zit grotendeels in de look-a-likes/bastaarden welke in grote getalen de grens over komen. Dit is een kromme situatie. Help de rassen in hun bestaansrecht.

Armanda de vries (Leeuwarden, 2025-06-22)

#2858

Jammer zou vinden dat ons ras er over een paar jaar niet meer zou zijn er zijn zeer goede fokkers die de aandachtspunten zeer serieus nemen. Dus dit ras moet blijven voortbestaan

Yolanda Burggraaf (Krimpen aan de Lek, 2025-06-22)

#2868

Kortsnuiten moeten blijven bestaan

Carina Blaauw (Doetinchem, 2025-06-23)

#2873

Ik onderteken omdat ik al mijn hele leven zoveel plezier heb van mopshondjes. Ze zijn zulke trouwe en lieve beestjes. Dat kan niet zomaar gestopt worden, maar wel mee eens dat het gezond gefokt moet worden

Milou van Vulpen (Rotterdam, 2025-06-23)

#2874

De Engelse Mastiff in geen 1 land ter wereld onder de kortsnuiten vallen. Onze vereniging de O.E.M.C.N. hebben hun bij hun leden de mastiffs nagemeten en de resultaten opgestuurd naar het onderzoeksteam en daar zaten geen kortsnuiten bij. Raar dat de Engelse Mastiff dan toch op de lijst staat.

Carla Blok (Etten-Leur, 2025-06-23)

#2875

Met duidelijke regels ... strengere controles bij fokkers er alleen maar goede kortsnuiten gefokt kunnen worden ... dit mooie ras heb er zelf 2 in hele goede gezondheid en conditie mag niet verdwijnen!!

Chantal Vermeulen (Arnhem, 2025-06-23)

#2877

Ik vind niet dat de mastiff daar niet onder hoort te vallen !!

P Erkelens (Hank, 2025-06-23)

#2879

Echte fokkers weten wat ze doen.
Pak de broodfokkers maar eens goed aan,zo goed dat ze niet ergens anders opnieuw kunnen beginnen!

Jacky Schuwer (Eindhoven, 2025-06-23)

#2882

Mastiffs hebben geen korte snuiten

Christel Erkelens (Hank, 2025-06-24)

#2886

Wij al 25 jaar Boxers hebben en nog nooit problemen hebben gehad met een korte snuit.

Jeannette Schouw-Binsma (St Nicolaasga, 2025-06-24)

#2887

Het is belangrijk dat er gekeken wordt naar een gezonde manier van fokken ipv uiterlijke kenmerken. Zelf al jaren in het bezit van een zeer gezonden mopshond zonder ademhalingsoroblemen.

Hans Van der Meer (Bergen op Zoom, 2025-06-24)

#2888

Ik zelf een gezonde kortsnuitige hond heb!

Helene Billiau (Onze-lieve-vrouw-waver, 2025-06-24)

#2892

Deskundige stamboomfokkers bewust fokken en geen dierenleed veroorzaken. De Bordeaux dog heeft het zeker niet benauwd en wordt door stamboomfokkers gefokt zonder agressie

Silvia Oskam (Engwierum, 2025-06-24)

#2895

Daar mee eens ben altijd een mops gehad maar onze mops is doodgebeten door een pitbull

Daar in Nederland niet mag houden dit was onze 4 mops

Frans Nieman (Beverwijk, 2025-06-25)

#2900

Ik heb zelf ook een kortsnuit heb hem vanaf pup en is nu 14 jaar oud en ik ben van mening
dat je dit ras pas kent als jezelf er een hebt , er word steeds op hetzelfde ras negatief commentaar geleverd terwijl er ook andere rassen zijn met een lange snuit met of dezelfde problemen en ook meerdere gezondheidsproblemen .

Wendy van Zundert (Heerlen, 2025-06-29)

#2901

Honden moeten gewoon kunnen ademen.

Ben de kuster (IJmuiden, 2025-06-29)

#2902

Ik al 25 jaren engelse bulldogs heb en ze zijn allemaal kern gezond

Fred Brunger (Markelo, 2025-06-29)

#2905

Ik onderteken deze petitie omdat in mijn 83 levensjaren met boxers en bordeauxdoggen nooit enig problem met de ademhaling van al die honden heb gehad.

Willem Hoekstra (Den Haag, 2025-06-30)

#2913

Het is goed dat er beter gekeken wordt naar het gezond fokken van kortsnuitige honden maar er moet vooral gekeken worden naar wetenschappelijk bewezen handvaten!

Marielle Van zeijl (Oss, 2025-07-03)

#2914

Ik ben voor de gezondheid van alle honden. Maar door het verbod op deze kortsnuiten gaan niet alleen deze rassen verdwijnen maar kruist men ook maar raak met weet ik veel wat voor rassen om maar een lange snuit te creëren

Marc rutgers (Arnhem, 2025-07-03)

#2924

Ik 45 jaar deze honden met veel succes gefokt Maar nu zijn er bijna geen honden meer die lucht problemen hebben .
Ze kunnen rennen en worden ook meer dan 12 of 14 jaar oud .
Ze kunnen beter naar de fokkers buiten een Rasclub kijken.
Die maken alles kapot hoeven zich ook nergens aan te houden .
Daar moeten ze naar binnen gaan .

Riki Van Raamsdonk (Brabant, 2025-07-07)

#2934

het probleem uit oost Europa komt met de brood fox en illegale import. van puppy's die onder valse voorwaarde en papieren naar Nederland komen.

Frank van der Goes (Hoofddorp, 2025-07-07)

#2935

Ik het onzin vindt waar ze mee bezig zijn . Ik heb 2 gezonde boxers!! Ga de wildfok maar tegen en import van honden die meestal/ vaak ziek zijn of misvormd. Ook de broodfokkers aanpakken. Die kunnen ook maar blijven fokken. Daar gaat t mis.

Yvonne Munster (Venlo, 2025-07-07)

#2939

Omdat mijn honden zonder problemen +/- 15 jaar worden en met onze windhonden makkelijk mee rennen zonder problemen. Ik bezit Shih Tzu sinds 1980 en ben blij dat mijn dierenarts altijd blijft herhalen dat ik alleen afspraken maak voor entingen en soms een gebitsreiniging. Onze honden zijn zonder problemen tot 21 jaar oud geworden en hebben allemaal de BOAS test makkelijk doorstaan

Margit Langenberg (Achthuizen, 2025-07-08)

#2943

Ook ik deze idioterie niet kan verdragen.
Ik zie ook dat er zieke honden rondlopen, maar als je doorvraagt bij de eigenaar, hoor je eigenlijk nooit dat deze van een erkend fokker afkomen. Dit zegt niet dat een erkende fokker nooit een pup verkoopt die achteraf toch iets mankeert. Maar zij lossen het tenminste wel met je op.
Ik ben dit apathische gedoe van hogerhand inmiddels echt zat.

Geert Lodérus (Mierlo, 2025-07-08)

#2949

Verantwoordelijk fokken is iets anders dan alles verbieden

An Brouer (Gorredijk, 2025-07-08)

#2951

Ik ben opgegroeid met de fransebulldog vanaf mijn 6de en ben nu 24 zelf fokken mijn ouder al 27 jaar Bullmastiffs en 13 jaar de Franse bull en doen hun uiterste altijd gezonde en geteste honden te gebruiken wij hebben nooit problemen gehad in het nest of onze eigen bullen !! Ze worden hooguit kapot gemaakt door achtertuin fokkers en de fokkers die dit prachtige ras met liefde voortzetten worden gestraft ! Door een stel gekkies

Red de Franse Bulldog !

Demy Buijsen (Brabant, 2025-07-08)

#2954

Ik vind dat kortsluiten moeten blijven bestaan

A Wolters (Emmen, 2025-07-08)

#2956

Een goede fokker zorgt voor gezonde honden ookal is de snuit iets korter maar wel verantwoord

Peter Jurjens (Hoofddorp, 2025-07-08)

#2958

Het is niet normaal dat mensen geen vrije keuze hebben om het ras wat ze leuk vinden te kunnen hebben.
De overheid moet zich druk maken om de broodfokkers die op marktplaats adverteren en met grote getallen pups naar binnen halen die juist voor de problemen zorgen!!!!!
De fokkers die het beste met de rassen voor hebben worden wederom gestraft en gedemotiveerd.🥲🥲🥲🥲

Bob Buijsen (Rotterdam, 2025-07-08)

#2961

Ik onderteken de petitie omdat ik elke hond een gezond leven gun. De fokkers die er wel verstand van hebben dit mooie ras kunnen blijven fokken. Slechte fokkers een verbod krijgen.

Kay M (Arnhem, 2025-07-08)

#2963

ik onderteken deze petitie omdat ik gedurende de periode vanaf 1976 tot en met heden steeds kortsnuiten (pekingezen) heb gehad van erkende fokkers en nimmer gezondheidsproblemen heb ondervonden die thans aan dit ras worden toegeschreven. NIET HET RAS, MAAR DE FOKKER DIENT BEOORDEELD/VEROORDEELD TE WORDEN...

Jeannet den Hartog (Rotterdam, 2025-07-08)

#2967

Gezonde en verantwoorde kwekers moeten er blijven en het koren moet van het kaf worden gescheiden. Er komen er nog zoveel sukkeltjes uit het buitenland, dat ze daar meer controles op inzetten en hogere boetes die echt de moeite zijn !

Martine Vancauwenbergh (Scherpenheuvel-Zichem, 2025-07-09)

#2970

De kort snuiten moeten blijven.
En iedereen de kans geven om gezonde pups te fokken.

Conny Beerts (Thorn, 2025-07-09)

#2971

Bordeaux dogs moeten blijven bestaan

Elisa Van de Pol (Deventer, 2025-07-09)

#2972

Ik onderteken omdat de huidige wetgeving slecht 16% van alle jaarlijks geboren honden betreft. De broodfok wordt daarmede royaal in de kaart gespeeld daar zij 84% van de totaliteit bedienen. Door deze maatregel zal juist testen en verantwoord fokken uitgesloten worden

M Hoppener (Nijmegen, 2025-07-09)

#2978

BOAS should be respected as a health test determine dogs are suitable for breeding. Preserving dog breeds is also preserving cultural heritage. We should not accept breed bans

Ewa McLemore (Leitchfield Kentucky, 2025-07-10)

#2980

Dat onze rassen moeten blijven bestaan!

Bo de Bruijne (Waalwijk, 2025-07-10)

#2982

Ik heb zelf 2 prachtige gezonde kortsnuiten

Claudia Wertwijn (Amsterdam, 2025-07-11)

#2985

Verbod is geen optie.
Goede testen wel.

Karin Van Viersen (Axel, 2025-07-11)

#2986

nem tartom helyesnek a rövidorrú kutyák tenyésztésének betiltását. Némelyik több mint száz éve létezik és tenyésztik őket. Ezt nem szabad egy tollvonással megszüntetni. Lehet alternatíva esetleg az eredeti állapotukhoz hasonló visszatenyésztés.

Edina Gabriella Pintér (Debrecen, 2025-07-11)



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...