Sanering en heroriëntering Cokerie-site Grimbergen

Beste buur, buurtbewoner, Grimbergenaar,

Zoals jullie ongetwijfeld al opgemerkt hebben staan we met onze buurt voor grote veranderingen. Enerzijds de sanering van de oude site van ‘de cokerie de Brabant’ , anderzijds de gigantische impact die de heroriëntatie van de site in de toekomst zal hebben op onze nabijgelegen straten , onze eigen woonomgeving!

We kunnen dit dan ook niet zomaar laten gebeuren en hopen dan ook jullie steun te mogen ontvangen voor het ondertekenen van een petitie, een bezwaar tegen de naar onze mening ‘ te plaatselijke sanering en het niet rekening houden met de bewoners uit de nabijgelegen straten’.

Een bezwaar dat onze gemeente een duwtje in de rug moet geven voor het negatief adviseren van een goedkeuring voor het gehele project. Wij wensen te benadrukken dat we helemaal niet tegen het saneren en heroriënteren van de site zijn. Wij wensen alleen dat er EERST een onderzoek gebeurt naar de vervuiling in de nabijgelegen straten EN er een degelijk stratenplan wordt uitgewerkt VOOR men van start gaat met het brownfieldconvenant!

Wij hopen jullie steun te mogen ontvangen !