Regering, breng het vaccinatiebeleid op orde!

Omdat ik me flink erger aan en zorgen maak over het vaccinatiebeleid van onze regering en de gebrekkige uitvoering ervan, teken ik de volgende petitie, in de hoop dat de urgentie van vlotte vaccinatie wordt gevoeld. Ik zou graag zien,

1. dat er geen overgebleven vaccins worden weggegooid (maar dat er een App is die meldt als er ergens over is, zoals in België)

2. dat mensen onder de 60 zelf mogen kiezen of ze Astra Zeneca willen en niet betutteld worden met een verbod op een vaccin met een heel klein risico. De risico’s van corona zijn immers groter.

3. dat er iets gedaan wordt aan de logistiek; in de ene regio worden vaccinaties uitgesteld bij gebrek aan vaccins; in de andere regio zijn er vaccins over. Hoe kan dat een probleem zijn in ons kleine landje? Ik roep op het leger in te zetten om dit op orde te brengen.

4. dat de registratie van vaccinaties op orde komt.

5. dat het maken van een afspraak voor vaccinatie online of per telefoon vlotter kan.

Het aantal besmettingen blijft maar  hoog en de ziekenhuizen liggen vol. Er komen straks veel vaccins onze kant op, maar als de logistiek niet op orde is, is dat niet zo waardevol als het zou kunnen zijn. Elke dag telt; elke dag die voorbij gaat, betekent weer nieuwe sterfgevallen, mensen met blijvende gezondheidsschade en uitgestelde andere zorg.   Regering, breng bovenstaande punten eens snel op orde.

Door te ondertekenen geef ik Ginette Wieken, Velp toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.