petitie VEILIG ALTERNATIEF VOOR PRIVEPARKING PASTORIJ

Veilig alternatief voor privéparking pastorij
petitieafbeelding.jpgDe gemeente Niel wil een privéparking voorzien in de tuin van de pastorij op Hellegat. Daarvoor gebruikt  ze straks  de voet- en fietsweg  achter de kerk als privé oprijlaan. Wandelaars en fietsers maken dagelijks gebruik van deze autoloze, snelle en aangename verbinding naar Niel tussen Noeverseweg, Noeveren, Hellegat  en de dijk. Auto’s horen hier niet thuis!  Zo creëert men een gevaarlijke weg, ook voor de kinderen in de aangrenzende speeltuin ! Niel denkt enkel aan de opbrengst van de verkoop van de pastorij en laat onze wijk in de steek.  Actiegroep Leefmilieu Rupelstreek stelt voor om de oprit  naast de pastoriewoning  te leggen en de parking zelf in de tuin  korter bij de woning ! Vindt U ook dat de veiligheid van onze wandelaars, fietsers en kinderen niet in gevaar mag worden gebracht? Teken dan onze petitie voor er accidenten gebeuren.   Simulatie conflict fietser-auto : https://youtu.be/C1L5xSGOlpU

Carl Boeckx in naam van Actiegroep Leefmilieu Rupelstreek    Neem contact op met de schrijver van de petitie