Red de boer, dierenwelzijn vraagt eerlijke vleesprijs

In het boerenprotest ging een belangrijke factor verloren: de prijs die hangt aan dierenwelzijn en een gezond boerenbedrijf. Te veel boeren gaan kapot door een te lage vleesprijs ten opzichte van de kosten die zij maken voor een beter dierenwelzijn.

Een twee sterren Beter Leven boer investeert extra in het welzijn van zijn vee. Hij maakt meer kosten aan huisvesting zoals stro en aan voeding. Maar de afnemer die levert aan supermarkten biedt geen eerlijke prijs. Wij consumenten kunnen te goedkoop vlees eten, ten koste van de boer en uiteindelijk de dieren en het milieu.

Ondanks gesprekken binnen de vleesindustrie, krijgen boeren nog steeds geen eerlijke prijs. Boeren komen in de knel en dreigen failliet te gaan.

Het is tijd voor verandering. Zonder bewustzijn van de consument en druk op de keten, raken we de boeren die het beter willen doen kwijt. Dierenwelzijn en duurzaamheid vragen investering en hogere productiekosten. Geld wat uit de opbrengst moet komen. Daarom is het zo belangrijk dat de boer een eerlijke prijs krijgt.

Teken deze petitie en laat jouw stem horen voor een eerlijke prijs. Door als consument een signaal af te geven naar de afnemer, worden boeren gesteund.

Volg het nieuws rondom de petitie via Instagram Reddeboer

Bij vragen, meer info of problemen met tekenen ga naar de website www.reddeboer.nl

koeienstal.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Mariska Roelofsen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )