PRINSENSTRAAT IS GEEN STORTPLAATS

Enkele weken geleden werden de glasbollen verhuisd van de hoek van de A. Hertzstraat en de Stokerijstraat naar de hoek van de Prinsenstraat en A. Hertzstraat te Hasselt.  Een onbegrijpelijke ingreep.

Niet alleen zorgt deze verhuis voor meer hinder, in het bijzonder geluidsoverlast, voor de omwonenden, ze nodigt blijkbaar nog meer dan voorheen uit om ook flessen, vuile bokalen ... te verzamelen rond de glasbollen. Naast het lawaai krijgt de buurt nu ook nog af te rekenen met gebroken glas op het voetpad, avondlijk bezoek van knaagdieren en andere fauna, onhygiënische omstandigheden, extra verkeer om de rommel te droppen ...

Het is ons als buurtbewoners duister welke toekomst de stad Hasselt en Limburg.net voor ogen houden voor de Prinsenstraat.  Als het de betrachting is om van de Prinsenstraat op termijn de achterbuurt te maken van het prestigieuze project Quartier Bleu dan is de eerste steen met de installatie van deze stortplaats goed gelegd.

We hopen dat het stadsbestuur echter andere intenties heeft met onze buurt én op korte termijn een oplossing voorziet.

glasboljpg.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Filip Giraldo om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.