PETITIE TEGEN DE KAP VAN 500 POPULIEREN AAN DE PRINSENDIJK, KORTGENE

Staatsbosbeheer begint deze week (week 3) met de kap van maar liefst 500 prachtige populieren aan de Prinsendijk in Kortgene. Jaren geleden zijn honderden populieren aan de binnenkant - naast de weg - gerooid. De overgebleven populieren die langs de sloot en het land staan wacht nu hetzelfde lot. Dat betekent in de praktijk dus dat de hele dijk gewoon wordt kaalgezet.

Staatsbosbeheer noemt de Prinsendijk zelf één van de meest karakteristieke dijken van Noord Beveland. Zonder haar iconische populieren blijft er van dat feit niets over.

Staatsbosbeheer heeft ervoor gekozen de bewoners van de Prinsendijk uitzonderlijk kort-dag te informeren, zodat er weinig tijd is om bezwaar te maken. Maar bezwaar heb ik zeker. En het kan niet zo zijn dat ik de enige ben.

Teken snel de petitie, of beter nog, kom lekker in opstand tegen het gemak waarmee deze bomen tegen de vlakte worden gehaald.

Prinsendijk1.jpg

IMG_20210119_211935__01.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Nick Israel om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.