Petitie voor het behoud van de platanen in de Bommelstraat.

platanen_zon.jpegHet gemeentebestuur plant een heraanleg van de Bommelstraat tussen de Pintestraat en de spoorwegovergang. Daarbij gaat speciale aandacht naar de veiligheid voor fietsers en voetgangers, wat we enkel kunnen toejuichen. Het voorstel dat momenteel op tafel ligt houdt echter in dat daarvoor de platanen zouden moeten gerooid worden.We vinden het onaanvaardbaar dat deze prachtige oude dreef zou verdwijnen, onder meer om  esthetische redenen.

Maar daarenboven zijn bomen essentieel tegen de klimaatopwarming, ze zuiveren de lucht, ze bieden koelte tijdens de hete zomerdagen,.. Vlaanderen wil 4000 ha nieuw bos aanplanten, jonge boompjes die pas over een 5 à 10 jaar deze rol voluit zullen kunnen opnemen.  Hier hebben we 34 gezonde volwassen bomen die nu volop hun bijdrage leveren. We zijn ervan overtuigd dat  de veiligheid van de “zwakke” weggebruiker perfect te combineren is met het behoud van de bomen en vragen met aandrang dat het gemeentebestuur een creatieve oplossing in deze zin laat uitwerken.

Wat vragen we aan het gemeentebestuur:

- Behoud van alle platanen.

- Een alternatief om veiligheid én behoud van de dreef te combineren

Griet Milh, Groep 'De platanen'.    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Griet Milh, Groep 'De platanen'. om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.