Paardjes op Ommoordse veld moeten blijven!

Sinds vele jaren staan er paarden op het Ommoordse veld. Deze mooie en lieve dieren zijn onmisbaar geworden voor de gehele buurt en voor de natuurbeleving in het prachtige, groene Ommoord.

Op de route naar kinderboerderij de Blijde Wei lopen vele wandelaars en gezinnen met kinderen.

De gemeente heeft besloten dat deze paardjes weg moeten, inclusief de stal (die hier al sinds in ieder geval de jaren 80 staat) moet verdwijnen, omdat het stuk grond is aangemerkt als recreatiegebied. In onze ogen heeft het stuk weiland met paarden een grote recreatieve meerwaarde voor de gehele wijk. Een leeg weiland voegt weinig toe aan het recreatiegebied, aangezien niemand hier doorheen gaat wandelen.

Vele buurtgenoten genieten van deze dieren in het gebied; het verhoogt de recreatieve beleving, geeft variatie aan de natuuromgeving en het motiveert mensen om een extra wandeling te maken door het gebied.

Er zijn nog genoeg groene weilanden waar broedvogels en/of andere flora en fauna zich kan ontwikkelen, dus dat kan geen argument zijn om het weiland leeg te laten.

Wij hopen dat de gemeente nog een keer goed naar het besluit kan kijken en met de betreffende paardeneigenaar om de tafel kan gaan voor goede afspraken.

Wij willen de paardjes graag in Ommoord houden!

Door te ondertekenen, machtig ik Kim Schreij om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )