Stop uit huis zetting en stop de ontruiming Utrecht Kanaleneiland

De woningcorporatie mitros wilt de woning ontruimen, waar een oudere vrouw met haar gezin langer dan 32 jaar in woont. Wij namens de buren en de hele buurt omgeving zijn er op tegen, we zijn daarom een handtekening actie begonnen. Omdat dit niet kan, iedereen hoort een kans te krijgen en deze buurvrouw en haar gezin die alles voor ons betekenen verdienen dat zeer zeker. We willen deze mevrouw en haar gezin behouden en de ontruiming mag niet gebeuren, stop de ontruiming en laat deze oude vrouw met haar gezin in de woning blijven. Mevrouw heeft door het nieuws psychische klachten opgelopen een kan er nauwelijks van slapen. Mevrouw roept dat ze het leven niet zit zitten, als de woning haar wordt ontnomen. Mevrouw is vorige jaar haar echtgenote verloren. Mevrouw heeft daar nog steeds ook moeite mee. Namens de hele buurt en rondom de straat en de woning zijn wij hierop tegen.

De burgemeester sloot de woning al eerder vorige jaar, omdat er een verband werd gelegd met drugshandel. Hiervan wisten de ouderlijke echtpaar en gezin niks vanaf. Hiervoor was een volwassen zoon voor verantwoordelijk.
De partijen benadrukten toen dat niet het echtpaar maar hun zoon de verdachte was in de strafzaak. Volgens SP en DENK werd het echtpaar onevenredig zwaar gestraft voor de vermeende misstappen van hun zoon.

DENK noemde het handelen van de burgemeester "volstrekt bezopen". De partij vond het een "schande" dat de gemeente kwetsbare ouderen zo had behandeld en vroeg de burgemeester de kwestie te heroverwegen en de ouders toe te staan en terug te laten keren naar hun woning.

Vorige jaar waren de echtpaar ook al uit huis gezet voor duur van 6 maanden, wat natuurlijk onterecht was volgens de rechter. De oudere echtpaar moesten een spoed Apel indienen, zodat zij in hoge beroep konden gaan. De hoge beroep heeft vorig jaar plaats gevonden in de rechtbank Arnhem en de rechters hebben besloten dat de ouderlijk echtpaar terug moesten keren na de woning.

Woningcorporatie mitros, was het niet eens met de besluit van de rechters. Mitros is een bodem procedure aangegaan, deze bodem procedure heeft plaatsgevonden in rechtbank Utrecht. Daar is besloten dat alsnog de oudere vrouw met haar gezin de woning moet ontruimen. Dit is natuurlijk zeer belachelijk, want de woning is een emotionele waarde voor de oudere vrouw. Stop met het huis uitzetting en ontruiming, mevrouw is nergens schuldig van. Mevrouw en haar gezin hebben nooit voor overlast gezorgd. Ze zijn altijd goed geweest voor iedereen in de buurt.

Help Alstublieft deze oudere vrouw en gezin, die nu nergens terecht kunnen. Zij moeten in de woning blijven waar zij al langer dan 32 jaar wonen. Stop uit huis zetting. Hoe meer handtekeningen hoe groter de kans is dat de oudere vrouw met haar gezin mag blijven.

Door te ondertekenen, machtig ik Yasmina om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.