Open de sportscholen

Bouwmarkten, electronica zaken, tuincentra etc etc. Een kleine greep van bedrijven wat open mag blijven. Bij dit soort winkels komen tientallen mensen per uur binnen. ( Gemiddeld 70 klanten per uur). Een plek als een fitness centrum wordt gesloten. Een plek waar je werkt aan je gezondheid vitaliteit en een betere weerstand. De sportschool heeft alle mogelijkheden om de 1.5m afstand goed in te richten en voldoende capaciteit om leden tegelijk te kunnen laten sporten. 1 van de onderliggende reden van Rutte is dat zo min mogelijk verplaatsingen wil tussen woon/werkverkeer en hiermee bedoeld hij dat hij de sporscholen dicht laat ivm het verplaatsen van huis naar sportschool. Dit is een heel vreemd excuses omdat de overheid het wel toelaat dagelijks mensen naar een bouwmarkt te laten verplaatsen wat bij zo een bouwmarkt per dag binnen komt komt bij een gemiddelde sportschool per week binnen. En daarbij moeten we ons afvragen of een potje verf belangrijker is dan fit en vitaal blijven. De keuzes die gemaakt zijn door de overheid wat dicht moet en open kan blijven staat niet in verhouding. Ik roep iedereen op om deze petitie te ondertekenen. En dat Rutte niks anders kan dan de sportscholen weer open te laten gaan.

Door te ondertekenen geef ik De graaf toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.