Op naar de bio afbreekbare plastic zak!

Ls,

Deze petitie is om de rijksoverheid te bewegen om wettelijk vast te leggen om t gebruik van plastic groente- en fruitzakjes te verbieden en deze te vervangen door bio afbreekbare zakjes die bij t groen afval kunnen.

Daarnaast hopen wij dat samen met de overheid, de supermarkten en de consument de noodzaak inzien om t gebruik van plastic tot t minimum te beperken.

Wellicht weet u dat t gebruik van plastic verpakkingen van oa levensmiddelen en de zakjes die gratis bij de groente en fruit afdeling zijn de laatste 10 jaar exorbitant is gestegen en dat daarmee de plastic afval berg ook eveneens is meegestegen?

Dit plastic is nauwelijks tot niet afbreekbaar.Dit levert immense schade op voor milieu én dus ook de mens. Denk aan de plastic zeeën etc.

Onnodig, indien we besluiten om dít plastic niet meer te gebruiken maar bio afbreekbare plastic of papieren zakken te gebruiken. Er zijn genoeg alternatieven op de markt en nauwelijks duurder dan 'gewoon' plastic. Zeker als we besluiten dit en masse te gebruiken zal het bio afbreekbare plastic goedkoper worden. Wallonië is al deels hierop over gegaan

Voor de toekomst van de aarde en onze kinderen vraag ik u deze petitie massaal te tekenen én  te delen!

Bij 40.000 handtekeningen kan t op de politieke agenda in de 2e Kamer.

(Ondertussen kunt u zelf plastic zoveel mogelijk beperken als u bewust bij de supermarkt boodschappen doet:)

Dankjewel voor je steun!