Ook de kerken moeten zich aan de Corona maatregelen blijven houden totdat deze opgeheven worden door de overheid.

Sommige kerken hebben besloten de deuren weer te openen desondanks het oplopen van het aantal besmettingen en het feit dat andere instanties en bedrijven (zoals de horeca) dicht moeten blijven. Het openen van de kerken gaat tegen de maatregelen in die zijn genomen door de overheid om de verspreiding van COVID-19 te voorkomen. Hierbij zou een uitzondering genomen moeten worden op Artikel 6 in de grondwet, waardoor de kerken zonder consequenties open kunnen. Deze petitie is er niet om de vrijheid van Godsdienst te ondermijnen, echter in de uitzonderlijke situatie van deze pandemie is het belangrijk solidair te zijn met elkaar en ervoor te zorgen dat het virus zich zo min mogelijk blijft verspreiden.

Door te ondertekenen geef ik Aidan van Neijhof toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.