Oeververbinding Oost-Oost+

Schermafbeelding_2019-03-06_om_12.52_.12_.jpegRijnmond, 9 maart 2019

Beste buren,

Op dinsdag 5 maart jl. is door samenwerkende organisaties IMpact Oeververbinding Oost-Oost+ opgericht. IM-pact staat voor Integraal Metropoolregio-pact. Al tien bewonersorganisaties uit Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Rotterdam zijn reeds aangesloten, met ‘n korte uitleg over het waarom.

De A16, Kralingseplein, Maasboulevard en Algracorridoor slibben steeds meer dicht, dagelijkse files, ‘s ochtends, ‘s avonds. Je komt de wijk dan niet meer in of uit. Files worden niet meer gemeld. Om dit jaren slepende probleem op te lossen zijn door het Rijk en Provincie Zuid-Holland 245 miljoen euro’s beschikbaar gesteld. Stad Rotterdam en de Metropoolregio plussen dit verder op met nog te verwerven investeringsgelden. Twee varianten qua oeververbindingen liggen nog voor, namelijk:

1)    Een oeververbinding van De Esch naar het toekomstige Feyenoord City, de zogeheten Oost-variant.

Helaas zorgt dit in het geheel niet voor verlichting verkeersdruk van verkeer op Algeracorridor, A16 en Kralingseplein. Met toekomstige bouwprogramma’s in Rivium, Fascinatio, Feyenoord City, Krimpenerwaard en De Esch zal de filefijnstofuitstoot verder toenemen. Rapport dat ter onderbouwing gebruikt is, is zichtbaar geschreven ter ondersteuning van een oeververbinding naar Rotterdam-Zuid via De Esch.

2)    Een oeververbinding bij Ridderkerk, de zogeheten Oost-Oost-variant, waardoor verkeer direct vanaf A16 via de reeds aangelegde A38 en de nog aan te leggen oeververbinding de Krimpenerwaard in kan. Alle autoverkeer vanuit het zuiden voor de Krimpenerwaard hoeft dan niet meer over het Kralingseplein en de Algrabrug. Dat scheelt tienduizenden autobewegingen per dag.

Wilt u dat er nu eindelijk eens wat gedaan gaat wordt aan het landelijk grootste verkeersprobleem? Steun dan deze petitie, want vanuit diverse hoeken is er sterke lobby voor de slechte Oost-variant. Hoe meer hoe beter, dus stuur deze door en zorg dat iedereen in de familie en vriendenkring de petitie ondertekent.

Namens de samenwerkende organisaties vertegenwoordigd in IM-pact Oeververbinding Oost-Oost+,

Alvast dank,

Jasper Hooijkaas

VERGEET NIET MET MAIL IN UW MAILBOX UW PETITIE TE BEVESTIGEN!!

Schermafbeelding_2019-03-06_om_12.52_.12_7_.jpeg