Niet alleen zorgpersoneel getroffen door Long-covid gevolgen

Vakbond FNV start een meldpunt voor werknemers uit zorg & welzijn die vanwege Covid-19 langdurig klachten ondervinden en daardoor financiële schade oplopen. Steeds meer zorgprofessionals melden zich bij de bond, omdat ze langer dan een jaar in de ziektewet zitten en daardoor in salaris terugvallen. Volgens de bond moet de overheid snel werk maken van een zogeheten Long Covid-fonds.

Niet alleen zorgmedewerkers hebben te kampen met langdurige klachten en fors inkomensverlies. Ook mensen binnen andere vakgebieden lopen hier tegenaan.

Vandaar deze petitie. Teken de petitie als je long covid hebt en teruggevallen bent qua inkomen of wanneer je iemand kent waarbij dit het geval is. De overheid moet niet alleen voor zorgpersoneel een Long-Covid fonds oprichten, maar voor iedereen met Long Covid

Door te ondertekenen, machtig ik Monique O M om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.