NEE tegen gedwongen verhuis uit Schietskuil Maasmechelen

Graag vragen we uw hulp bij ons verzet tegen de gedwongen verhuizing van de huurders uit de Schietskuil te Maasmechelen in Belgisch Limburg. De situatie is als volgt : Wij zijn huurders van de woningcorporatie en het gaat om 75 woningen. We wonen bijna allemaal langer dan 50 + jaren in onze huisjes. We zijn lang geleden getrouwd, onze echtgenoten hebben hard gewerkt, de meeste in de ondergrondse mijnen. We hebben er onze kinderen gekregen en hebben als één grote familie samengewoond. Nu zorgen we voor onze kleinkinderen als de ouders werken. De meeste echtgenoten zijn overleden dus er zijn veel alleenstaande dames op leeftijd waarvan de oudste bewoonster 99 jaar is en her en der een koppel op leeftijd. Kort geleden hebben we van de woningcorporatie vernomen dat de woningen gerenoveerd (gesloopt) gaan worden in de zomer van 2023 maar wij mogen na de heropbouw niet meer terug naar ons huis niet eens naar onze wijk. We worden gedwongen verhuisd naar de andere kant van de gemeente. Op onze gepensioneerde leeftijd en na 50 jaar een wijk opbouwen worden we gedumpt.In de bouwplannen  is geen rekening gehouden met kleinere woningen/ appartementen  waar we tenminste in de wijk bij onze vriendinnen en buren kunnen terugkeren.

Let wel dit probleem dat zich nu bij ons voordoet, kan door de regelgeving ook in uw wijk ontstaan zoals ook in de wijk Hemelrijk in gemeente Denderleeuw is gebeurd. In heel België kan door deze regelgeving uw naaste gedwongen verplaatst worden, dus ook uw ouder(s).

Met een kerngroep zijn we een petitie gestart (zowel schriftelijk als online) die wordt aangeboden bij het gemeente bestuur van Maasmechelen en en Ministers van Welzijn en Wonen. Vandaag vragen we u om onze petitie te steunen om ervoor te zorgen dat we NIET gedwongen worden verhuisd. Helpt u ons mee?

Graag vragen we u de petitie te ondertekenen en liefst zoveel mogelijk dit bericht te delen. Het doel is het blokkeren van de gedwongen verhuis en als dit niet tegen te houden is dan de mogelijke terugkeer naar onze wijk na de heropbouw.

Hartelijk dank voor uw medewerking!

Met warme groet,

Samen Sterk Schietskuil