Maak van Nederland een belastingparadijs voor bedrijven die van de wereld een paradijs maken

Om het ondernemersklimaat te stimuleren en tegelijkertijd de maatschappelijke problemen structureel aan te pakken moeten we het continu belonen van bedrijven die een bijdrage leveren aan de noodzakelijke veranderingen als uitgangspunt nemen van ons beleid.

Daarom pleiten we voor een belastingverlaging voor social enterprises en ondernemingen die in de volledige keten en bedrijfsvoering maatschappelijk verantwoord ondernemen. Hiermee motiveer je iedere onderneming om actie te ondernemen en niet alleen de bedrijven die in het publieke debat staan. Je creëert tevens de ruimte die nodig is voor bedrijven om te innoveren en te concurreren met bedrijven die vast houden aan hun oude bedrijfsvoering. Afhankelijk van de maatschappelijke doelstelling kun je op de tweede plaats nadenken over aanvullende maatregelen, zoals subsidies en sancties. Beide moeten bijdragen aan een goed en gezond ondernemersklimaat en het versnellen van de transitie in Nederland.

Daarnaast pleiten we er voor om Nederland ook extra interessant te maken voor investeerders en aandeelhouders die investeren in deze duurzame impact economie. Hierdoor verbeter je het investeerdersklimaat en daarmee de toegang tot financiering voor impactvolle bedrijven.

Op deze manier kan Nederland een voorbeeldfunctie zijn en een aanjager van een duurzame verandering in de wereld. Maak met elkaar van de wereld weer een paradijs en start hiermee in Nederland!

Steun de petitie en help de discussie verder.

Stichting Stadsgarage

Stichting Stadsgarage versnelt en ondersteunt de transitie naar betekenisvol ondernemerschap.

www.stichtingstadsgarage.nl

Mark Damman - Stichting Stadsgarage    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Mark Damman - Stichting Stadsgarage om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.

We zullen uw telefoonnummer niet openbaar online weergeven.