Naar een veilige oversteek van en naar de Vierslag!

De Vierslag (Elst gld) nadert als wijk zijn voltooiing. De huidige bewoners ervaren het oversteken van de Ceintuurbaan al tijden als zeer gevaarlijk, zeker hen van wie de kinderen ook naar de overkant moeten. Alle voorzieningen (scholen en speeltuinen) liggen aan de andere kant. Het overtreden van de maximum snelheid van 50km/h is meer regel dan uitzondering. Met de naderende toename van verkeer als gevolg van de omleiding van het project 'ondertunneling rijksweg', verwacht de gemeente 10% toename van verkeer. Maar iedereen weet dat dat meer gaat zijn. Dat betekent, meer auto's, irritaties vanwege het langdurig moeten omrijden en langer wachten voor het oversteken. Ingrediënten voor een heel verkeerde cocktail. Hoe lang duurt het nog voordat er 112 moet worden gebeld?

Wij voorkomen dit graag. Dus tijd voor actie! Wij vragen de gemeente expliciet zebrapaden aan te leggen bij de twee oversteekplaatsen met waarschuwingslichten en ter plekke de snelheid terug te brengen naar 30 km/h. En om ook tijdens de omleiding veilig te kunnen oversteken, zijn verkeersregelaars geen overbodige luxe tijdens de ochtendspits.

Teken deze petitie en zet de gemeente Overbetuwe aan tot het nemen van bovengenoemde maatregelen. Deze petitie willen wij begin juni 2019 aangebieden aan de wethouder Jan van Baal, verantwoordelijk voor onder meer openbare ruimte, bouwen & wonen en ook infrastructuur.

Wij rekenen op veel steun! Schroom niet om dit bericht met potentiële ondertekenaars te delen.

Met vriendelijke groet,

Marcel Verriet (Maagd 31) & Martijn Faber (Maagd 1)