Meer blauw op straat

U kent het wel.... auto bekrast, ruit ingetikt,  in je schuurtje ingebroken of erger nog, in je woning.
Maar al te vaak krijgen we te horen "Doe maar online aangifte voor de verzekering" en "Tsja, we moeten prioriteiten stellen" Opvolging in dit soort gevallen is er bijna nooit.

Maar wat moet je dan als burger ? Het allemaal maar over je kant laten gaan ?
We zijn een land van regeltjes maar handhaving blijft vaak achterwege waardoor we een land beginnen te worden waar opvolging van wetten optioneel wordt.  "Ach, wat maakt het uit joh ! De politie doet toch niks" hoor je dan.

In Nederland hebben we meer wetshandhavers dan ooit. Sinds de jaren negentig is het aantal bijna verdubbeld. En toch zien we weinig blauw op straat.

Hoe komt dat ? Een groot deel van het budget gaat naar administratieve taken die door agenten uitgevoerd moeten worden, en dit houdt ze van de straat. Verder zijn en behoorlijk wat 55 plussers, en deze draaien vaak geen nachtdiensten. En dan is er nog hoog ziekteverzuim en een berg regeltjes en papierwerk.

Agenten moeten hun werk doen terwijl zo'n beetje de hele wereld over hun schouder meekijkt. Als je als agent moet optreden met beide handen op de rug gebonden, dan wordt het lastig.

Zowat alle agenten die ik spreek willen graag maar hebben simpelweg de middelen niet.

Mijn voorstel is om :
1. Aministratie taken waar mogelijk uit te besteden naar extern
2. Het opnieuw bekijken van budgetten met als prioriteit "blauw tussen de burgers" waar ze thuis horen.
3. Wetshandhaving bij de politie houden en niet bij BOA's
4. Het publiek meer van informatie voorzien.

Burgemeesters schreeuwen al lang om meer blauw op straat maar krijgen ze niet.

Dit is dus duidelijk een politiek vraagstuk en met jouw steun ( als we voldoende handtekeningen hebben ) kunnen we mischien als Nederlandse burger onze stem laten horen.

Door te ondertekenen, machtig ik Mike Hermes om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.