Maak de HPV-vaccinatie voor iedere vrouw gratis!

HPV staat voor Humaan Papillomavirus: een virus dat baarmoederhalskanker kan veroorzaken. 80 tot 90 procent van de mensen krijgt het. Meestal ruimt het afweersysteem het virus weer op.

In 10 tot 20 procent van de gevallen gebeurt dat niet en dan is er dus een kans dat het virus zorgt voor baarmoederhalskanker. Dat komt vooral voor onder jonge vrouwen. Daarom krijgen vrouwen tussen de 30 en 60 jaar elke vijf jaar een uitnodiging voor een uitstrijkje. Kinderen en jongeren tussen de 10 en 18 jaar krijgen een uitnodiging voor een gratis vaccinatie tegen HPV.

Ook ik heb hier helaas mee te maken gehad, wat zou het mooi zijn dat deze petitie ontzettend vaak getekend word, zodat de vaccinatie ook voor de vrouwen tussen de 30 en 60 jaar word vergoed! Want 450,- is een absurd bedrag!

Ministerie van volksgezondheid, doe hier iets mee!
Dus teken en deel aub!

Door te ondertekenen, machtig ik Nicole om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.