Luna moet blijven en beschermd worden!

LUNA MOET BLIJVEN EN BESCHERMD WORDEN!

Vrienden en familie van vader en Luna, collega's van vader, kinderdagverblijven, medici en buurtgenoten willen Luna beschermen tegen armoede en haar veilig houden.

Petitie_protil_picture1.jpg

De situatie

De Rechtbank en Gerechtshof Den Haag heeft besloten dat Luna, een meisje van 2 jaar met de Nederlandse nationaliteit, in armoede op de Filipijnen bij haar moeder moet gaan wonen. Ouders zijn uit elkaar. Luna woont 14 maanden bij vader in Nederland en ontwikkelt zich uitstekend! Vader heeft gezag in Nederland. Luna moet blijven!

Er is geconstateerd dat

• Luna zich leeftijdsadequaat ontwikkelt in Nederland en zal in de Filippijnen terecht komen in een arme en instabiele leefsituatie.
  • Luna's ontwikkeling zal worden geschaad en er zijn geen goede toekomstmogelijkheden in het gebied waar moeder woont.
  • Tevens is het er niet veilig, en is het woongebied vorige week getroffen door een natuurramp (Tyfoon).
  • Luna heeft geen band met de Filipijnen. Moeder heeft financiële problemen en heeft weinig contact met Luna gehad in de tijd Luna in Nederland woont.
  • De beslissing van de rechters is in strijd met de belangen van Luna.
  • De rechters zijn hieraan voorbij gegaan.
  • Daarnaast is Luna geworteld in Nederland (14 maanden) zonder tekortkomingen.
  • Vader zorgt uitermate goed voor haar en staat open voor een omgangsregeling met moeder in het belang van Luna. Moeder staat hier niet open voor.
  • Het is van zeer groot belang dat Luna in een veilige omgeving opgroeit!

Bekijk de aflevering van Hart van Nederland hieronder:

Hart van Nederland - Luna moet blijven

Door te ondertekenen, machtig ik Cliff Borger om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.