Logeerhuis Schoorl moet blijven.

Inmiddels is er bekend gemaakt dat het logeerhuis half jaar langer open blijft. Tot Januari 2018. Maar we gaan voor veel langer.

---------

1 Juli 2017 gaat het logeerhuis Klein Zwitserland (Van GGZ instelling Triversum) in Schoorl noodgedwongen sluiten. De financiele middelen zijn aanwezig bij de gemeentes, maar worden beperkt aan jeugdwet besteed.

Dit is voor veel ouders/verzorgers en kinderen een grote klap. Dit logeerhuis is voor kinderen met een indicatie kortdurend verblijf, zodat ze 1 weekend in de maand en in de schoolvakantie's er naar toe kunnen. Ze doen leuke uit stapjes met de kinderen. En de kinderen kunnen met elkaar spelen en zijn niet anders, want iedereen daar heeft zijn eigen beperking.

Ze leren er ook sociale vaardigheden, en samen spelen zo komen ze even uit hun sociale isolement. Ook voor ouders/verzorgers is het fijn, ze kunnen dan even bijtanken of even tijd maken voor eventuele broers of zussen.

Met deze sluiting zijn wij het uiteraard niet eens, en hopen dus ook veel handtekeningen op te halen. Laat uw stem horen "logeerhuis Schoorl mag niet sluiten!"

Ps: Vergeet niet je handtekening te bevestigen via de link in de email die je krijgt.

Vriendelijke groet, en alvast bedankt.