Laat Vorselaar niet afsluiten!

Dit is een petitie tegen de bareel die de rommelzwaan zal afsluiten en zo de verbinding tussen Vorselaar, Zoersel en Zandhoven onmogelijk maakt.
Blijkbaar is dit al gestemd door de gemeenteraad van Zandhoven en Vorselaar. Vanaf 1 januari zou er een bareel komen zodat enkel fietsers nog door kunnen, omdat het volgens de burgemeester gezellig fietsen is langs de kant van de autostrade.
Oprit Zoersel wordt onbereikbaar. Enkel oprit Grobbendonk en oprit Viersel zou nog bereikbaar zijn. Fille, fille, fille... We zitten nu al met een gigantische ochtendspits. Het zou op te lossen zijn door meer met de fiets en openbaar vervoer te nemen. Er rijden 2 bussen... Door het centrum! Klissenhoek, Pallaraard, Zegbroek, Strateneinde, ... Waar is onze bus?
Misschien dat u zich nog herinnert dat er toen de rommelzwaan vorige keer afgesloten werd omwille van wegenwerken, er veel verkeersoverlast was in de warme hand straat, dit zal nu niet anders zijn. Al het verkeer naar Zandhoven zal nu ook door Grobbendonk, Pulderbos, Pulle moeten rijden... Terwijl er langs de rommelzwaan niemand woont en in de warme handstraat wel...

Voorstellen voor alternatieven:
– sluipverkeer ontmoedigen door snelheidsremmende maatregelen (en snelheidcontroles)
– controle/handhaving
– Aanleg fietspad
– Betere straatverlichting

Door te ondertekenen, machtig ik Joran De Loose om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.