Laat Lisa Nieman blijven wonen in het huis van haar overleden vader!

Beste mensen

Al enige tijd komen er steeds vaker berichten naar buiten over jong volwassen kinderen die het huis uit moeten van de woningbouw/gemeente na overlijden van 1 van de ouders. Nabestaande hebben de tijd niet om te rouwen, maar moeten met spoed opzoek naar een andere woning.

Wij vanuit Stichting heart for charity zijn momenteel erg druk bezig hier een verandering in te brengen!

Momenteel zijn wij nu met een petitie bezig voor de 27 jarige Lisa Nieman uit huizen.  Lisa haar vader is enkele maanden geleden overleden. Op dit soort momenten komt er heel veel op iedere nabestaande zijn pad een uitvaart, begrafenis, en heel veel papierwerk wat er allemaal bij komt kijken. Dan hoop je als nabestaande erna toch de tijd te hebben om te kunnen rouwen, Om even gewoon verdrietig te kunnen en mogen zijn door het verlies van je dierbare. Maar voor Lisa is er geen tijd om te rouwen, geen tijd om op een normale manier afscheid te hebben genomen van haar vader. Want de woningbouw stond kort na het overlijden al aan de deur met een bevel van uitzetting, omdat ze geen recht zou hebben op de woning waar ze samen met haar vader woonde.

Lisa is een 27 jarige hardwerkende dame die de kosten van de huur, het gas ,water , en licht zou kunnen betalen. Lisa zou ook graag in de woning gaan wonen met haar vriend, dus sprake van een duurzame huishouding kan het zeker worden zollang ze maar de kans ervoor krijgen. De vriend in kwestie staat al vanaf 2013 ingeschreven voor een grotere woning. Maar woont mimenteel in een kleine studio die echt voor 1 persoon is. Dus het zou betekenen dat Lisa op straat komt te staan!

Dit moeten we echt met ze alle proberen te voorkomen. Bij dag en douw zit Lisa er echt helemaal doorheen,  en weet zich geen raad meer wat nog verder te doen, een advocaat is al in handen genomen maar hellaas het standpunt blijft. 8 december zal Lisa samen met haar hond dakloos raken.

Daarom lieve medemensen onderteken aub deze petitie zodat we hopelijk met ze alle toch verschil kunnen maken voor Lisa en haar hond.  Laten we met ze alle opstaan tegen het onrecht wat ook hier weer speelt. Geef Lisa de tijd om te rouwen. Geef Lisa recht op een normale toekomst zonder rompslomp van dakloze centrums en andere instanties!

Met ze alle kunnen we een verschil maken!

Zie hier het artikel vanuit de telegraaf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/604712354/lisa-dreigt-na-overlijden-vader-woning-in-huizen-kwijt-te-raken-ik-zie-het-af-en-toe-niet-meer-zittenIMG-20210910-WA0000.jpg

Stichting heart for charity    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Stichting heart for charity om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.