Justice for Yasmeen

Yasmeen was een 25 jarige Pakistaanse vrouw die na haar huwelijk in Nederland kwam om bij haar schoonfamilie te wonen.
Ze was enig kind en van nature een lieve, verlegen vrouw.
Haar vijfjarige huwelijk, bestond uit mentaal en fysiek geweld. Ze leefde als een slavin voor haar man en schoonfamilie. Ze heeft twee jonge kinderen, een jongen van 3 jaar en een meisje van 1 jaar. Yasmeen is vier weken geleden op de meest brute wijze door haar man vermoord. Haar lichaam is in een bos gevonden.

Yasmeen heeft voor haar moord, alle moed bij elkaar verzameld en een stap richting justitie gezet. Zij heeft haar angsten uitgesproken en de politie over de mishandelingen geinformeerd. De politie heeft haar vervolgens geadviseerd om naar een familielid te gaan. Daar is ze helaas weer gevonden en moest Yasmeen genoodzaakt weer terug naar hel.
De situatie was voor Yasmeen alleen maar verslechterd. De politie heeft de ernst van de situatie onderschat, Yasmeen niet naar de juiste instanties doorverwezen. Er was na haar melding/aangifte door de politie geen contact meer met Yasmeen Waar dit naartoe heeft geleid, weten wij allemaal. Moord op Yasmeen. Twee kleine kinderen van wie de moeder is ontnomen!

Had de politie Yasmeen de juiste steun en veiligheid gegeven dan was zij er wellicht geweest.

De overheid moet "huiselijk geweld en het daarbij horende, goed functionerende, veiligheidsinstantie (politie) en huidige opvangsysteem voor vrouwen" op de agenda zetten. Hoe heeft dit "zogenaamd" goed functionerede systeem ervoor kunnen zorgen dat Yasmeen er nu niet is? Waar is het fout gegaan en het meest belangrijkste, hoe kun je dit voorkomen?
Huiselijk geweld is er, dit kan niet ontkend worden en bij een falende systeem, kan dit resulteren in moord!! Vandaag de moord op Yasmeen!! Morgen een ander!!!

justice for yasmeen vraagt een ieder om deze petitie te tekenen. Teken voor Yasmeen en alle andere vrouwen die hier slachtoffer van worden. Slachtoffer van het niet goed ingrijpen van een veiligheids instantie en het falende opvangsysteem voor slachtoffers van huiselijk geweld!

ENGLISH

Yasmeen was a 25-year-old Pakistani woman who came after her marriage in the Netherlands to live with her in-laws. She was an only child and naturally sweet, shy woman. Her five-year marriage consisted of mental and physical violence. She lived as a slave for her husband and in-laws. She has two young children, a boy aged 3 and a girl aged 1 year. Yasmeen was four weeks ago in the most brutally way murdered by her husband. Her body was found in a forest.

Yasmeen gathtered the courage together before her murder and put a step towards justice.

She has expressed her fears and informed the police about the abuse the police then advised her to go to a family member.
There she was unfortunately, found again and Yasmeen was forced to go back to hell. The situation only worsened for Yasmeen. Police have underestimated the seriousness of the situation, Yasmeen was not referred to the proper authorities. There was after its notification / declaration the police lost contact with Yasmeen Where this has led to it, we all know.And that is Yasmeen's  murder. two small childeren who are deprived from their mother

If the police had given Yasmeen the right support and security she might have been amongst us right now healthy and alive.

The government has to put domestic violence and the associated functioning, safety authority (police) and current collection system for women on the agenda. How did this "so called"good functioning system can ensure that Yasmeen now is not it?
Where is it gone wrong and most importantly, how can you avoid this? Domestic violence is there, it can not be denied and a failing system can result in a murder. Today it's Yasmeen!! tomorrow someone else!!!

justice for Yasmeen asks everyone to sign this petition . Sign for Yasmeen and all other women who are victims of this. Victim of not properly engaging a safety authority and the failing care system for victims of domestic violence !

Justice for Yasmeen.