In Fryslân een sterke en onafhankelijke omrop behouden

WIJ, de FREONEN FAN OMROP FRYSLÂN, het EUROPEESK BURO foar LYTSE TALEN (EBLT), de RIED fan de FRYSKE BEWEGING en de maatschappelijke organisaties die bij ons zijn aangesloten, vertegenwoordigend duizenden leden, constateren dat de regionale omroepen zullen opgaan in een landelijke organisatie, de RPO, en dat de Europese én Nederlandse regelgeving en afspraken met betrekking tot de bijzondere positie van OMROP FRYSLÂN, niet in de nieuwe Mediawet zijn vastgelegd, vragen aan de Eerste Kamer om staatssecretaris Dekker op te dragen om in het overleg met Gedeputeerde Staten van de provincie Fryslân te zorgen dat wij in Fryslân een sterke en onafhankelijke Omrop behouden.

Wij willen dat Omrop Fryslân een zelfstandige positie behoudt met een eigen bestuur, een eigen directie, een eigen licentie, eigen statuten en een eigen begroting. De extra kosten van die zelfstandigheid en de Friese programmering behoren in evenredige verhouding door het Rijk en de provincie Fryslân te worden gedragen.

De besturen

Freonen Omrop Fryslân Ljouwert    Neem contact op met de schrijver van de petitie