Ik steun 't Appelboompje en ALLE opvoedsters!

Geachte Heer Lauwers,

Geachte Heer Standaert,

Proficiat. U hebt zeer snel en kordaat opgetreden na het gebeuren in "onze crèche". Dat is toch wat iedereen wilde, niet?

...

Of toch niet iedereen?

In onze maatschappij is het dikwijls hij, die het luidste roept, die zijn zin krijgt. Verhoog de druk door de media er bij te slepen en klaar is kees. Is het dan niet aan U om hier grondig over na te denken en op gepaste wijze te handelen? Is het dan niet aan U om achter Uw mensen te blijven staan en maatregelen te nemen die zin hebben én in verhouding staan tot wat er is gebeurd? Maatregelen die de maturiteit van Uw organisatie en haar medewerkers verhogen? Maatregelen waar de meerderheid van Uw huidige klanten kan achter staan?

Ik heb alle vertrouwen in de opvoedsters van onze kinderen, in elk van hen. Niemand heeft baat bij dit ontslag, in tegendeel. Het is een ongemeen harde straf voor deze persoon, maar ook een straf voor zoveel kinderen en ouders, die een gekend en geliefd gezicht verliezen. Dit is niet wat ik wil, één van Uw huidige klanten. En ik ben er van overtuigd dat ik hier niet alleen in sta.

Wij willen haar terug.

"Wanneer je fouten toegeeft, ben je iets wijzer dan toen je ze beging.", Robert Kennedy.

Ik wens het U beiden toe.

Met vriendelijke groeten.