Huursubsidie ook voor vrije sector!

Het lukt de overheid niet om te voorzien in de meest elementaire voorziening van de samenleving: Een dak boven het hoofd van iedereen!

Voor starters is het onmogelijk om aan een woning te komen omdat de overheid te weinig (sociale) huurwoningen bouwt. De wachtlijsten zijn eindeloos lang en als je geen hoog inkomen hebt kun je het wel vergeten dat je in aanmerking komt voor een betaalbare huurwoning.  Noodgedwongen blijven volwassenen kinderen bij hun ouders wonen of huren, samen met een lotgenoot, een tweekamer appartementje in de vrijsector voor het bedrag van   een hypotheek voor een forse eengezinswoning! Ook voor stelletjes wordt hun leven in de wacht gezet omdat ze niet kunnen samenwonen als hun gezamenlijk inkomen niet hoog genoeg is.

Tegelijkertijd kopen vastgoedhandelaren woningen op om ze te verhuren voor de hoofdprijs en schieten kantoorgebouwen nog steeds als paddestoelen uit de grond! Blijkbaar heeft deze VVD regering geen oog voor hardwerkende jonge mensen en hun bijdrage voor de samenleving. Dan heb ik het over politie en onderwijzend personeel die met hun ambtenaren salarisje genoodzaakt zijn om in hotel mama te blijven wonen. Ook ons bejubelde zorgpersoneel in corona tijd wordt door de overheid op straat gezet!

Deze inkomsten discriminatie is in strijd met met de waarden en normen vastgelegd in onze wetboeken. Het kan niet zo zijn dat de één met een inkomen van €2200 per maand huursubsidie geniet omdat hij in het gelukkige bezit is van een sociale huurwoning en de ander niet en €1200 betaalt in vrije sector, omdat de overheid haar taken niet serieus neemt.

Deze petitie pleit voor gelijkheid voor iedereen! Als je je leven stagneert door het gebrek aan een woning en je gedwongen bent de hoofdprijs te betalen voor vrije sector, dan moet je ook de mogelijkheid hebben om huursubsidie te ontvangen. Het kan niet zo zijn dat je je in alle bochten moet wringen om een dak boven je hoofd te krijgen. Het kan niet zo zijn dat je tot je dertigste afhankelijk bent van je ouders of dat je een klein appartement moet delen alleen om de kosten te kunnen splitsen. Iedereen moet gelijke kans hebben op zelfstandigheid onafhankelijk hoeveel je verdient.

Zolang de overheid niet kan voorzien in de behoefte: Huursubsidie voor vrije sector!

Door te ondertekenen, machtig ik Ayse Bayrak om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.