HOUD MUSEA EN THEATERS OPEN!

Er dreigt weer een sluiting van musea, theaters en concertzalen. Ronduit belachelijk! De rol van deze zalen bij besmettingen is nooit aangetoond en deze organisaties kunnen juist uitstekend voor corona-proof omstandigheden zorgen.
Verder zouden de reisbewegingen toenemen door bezoek aan deze instellingen. Maar die zijn meestal met auto of fiets prima bereikbaar. Bovendien is het O.V. ook vrij leeg, dus dat zal het gebruik daarvan ook niet een enorme bron van besmetting vormen.

Tevens is het schrijnend dat er  tot nu toe geen enkele maatregel genomen is om grote niet-essentiële winkelketens te sluiten (die ook online kunnen verkopen). Commercie boven cultuur! Waarom vindt onze regering het belangrijker dat we een nieuwe kast kunnen kopen dan om van kunst en cultuur te genieten? De cultuursector is ook een economische factor van betekenis en wordt tevens deels door belastinggeld gefinancierd, maar de toegang wordt de belastingbetaler nu telkens ontzegd.

DUS: Houd de culturele zalen open!

Door te ondertekenen geef ik Claudia Christern toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.