Houd de Alkeburcht open

Wij constateren

dat een gemeenschapscentrum zoals de Alkeburcht een onmisbare functie vervult. Er komen wekelijks honderden mensen, veel verenigingen hebben er hun activiteiten en sluiting zou de hele gemeenschap duperen. Bezuinigen op maatschappelijk vastgoed, maar wél in activiteiten willen investeren kan niet: die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Er zijn plekken nodig voor opslag, waar je samen kunt komen, kunt oefenen, kunt optreden, etc.

en verzoeken

het gemeentebestuur te zoeken naar een oplossing, in plaats van een nieuw probleem te creëren door de Alkeburcht te sluiten zonder dat er een alternatief is (renovatie, nieuwbouw, alternatieve locatie). Een gemeenschapscentrum is net als een zwembad, bibliotheek of een sporthal iets wat we als gemeenschap gezamenlijk moeten dragen.

Door te ondertekenen geef ik Kirsten Verdel toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.