Hondenpark Middelburg zuid erasmuspark

Goedendag,

Hondenbezitters en niet-hondenbezitters in de buurt van Middelburg-zuid, het Erasmuspark en daar buiten natuurlijk.

Er zijn in de buurt van het Erasmuspark geen veilige plekken om de honden los te laten lopen.  Daarnaast mogen honden hier niet los, waardoor je een bekeuring riskeert bij het loslaten van uw hond(en).

De hondenbezitters in de Erasmuswijk en in de buurt van het Erasmuspark willen graag dat er een hondenpark komt. Dit lost problemen op voor hondenbezitters en niet-hondenbezitters in de buurt. Veel hondenbezitters lopen namelijk dagelijks met hun hond(en) door het park. Op dit moment moeten deze honden aan de lijn blijven.

Het idee is om een omheind renveld, voorzien van een prullenbak met zakjes, voor honden te creëren. De honden kunnen hier veilig rennen en spelen. Dit zou een geweldige uitkomst zijn.

weide_nieuw2.png

Ik heb al een gesprek met de gemeente gehad om te kijken wat er mogelijk is. Samen hebben wij in het park gekeken. Nu zou de gemeente graag weten wie er een medestander hierin is. Vandaar deze petitie.

Onze belangrijkste punten zijn:

Een omheind gebied voor honden in het park. Honden die los kunnen van de lijn, waardoor zij eens goed kunnen ravotten met andere honden en hun energie beter kwijt kunnen.

Een hondeweide zorgt voor het behoud van groen en voor minder hondenpoep in het park. Mensen die in appartementen wonen hebben geen tuin, een hondenweide is een goed alternatief hiervoor.

Het houdt de honden op afstand van mensen met angst voor honden, zodat iedereen zich veiliger kan voelen. Het voorkomt dat de honden afval en weggegooid snoep kunnen eten dat vaak in het park ligt.

Een ontmoetingsplaats voor hondeneigenaren en niet-honden eigenaren.  Een bankje en een prullenbak voor de poepzakjes.

Een plek waar u op een veilige manier kunt trainen met uw hond De mogelijkheid om elkaar helpen met de honden, door  samen problemen in het gedrag aan te pakken als daar behoefte aan is.

De hondenweide kan gecreëerd worden door een behoorlijk groot stuk van het park te omheinen met een hek.

We willen het gebied vooral groen en schoon houden. Eventueel kan er een bord met regels geplaatst worden.

Ook zoek ik mensen die hier als vrijwilliger of sponsor aan mee willen werken voor de aanleg en onderhoud.

Bent u hier ook voorstander van? Onderteken dan alstublieft de petitie. Zodat we deze bij de gemeente kunnen indienen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet

J.P. Brasser.

Door te ondertekenen, machtig ik Johnny Brasser om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.