Honden los in Kerckebosch!

Beste hondeneigenaren/hondenliefhebbers,

Sinds halverwege juni heeft Utrechts Landschap borden geplaatst op de wandelroute naar de open heide in de wijk Kerckebosch. Op deze borden staat aangegeven dat honden aangelijnd moeten worden. Dit is altijd een losloopgebied geweest en komt voor velen als een verrassing. Het gebied waar een hond nu vrij rond mag lopen is met 185.000 vierkante meter verkleind en zorgt ervoor dat een groot deel van de wijk ineens niet meer in staat is om de hond vrij uit te laten. Voor velen betekent dit een eind aan een vrije wandeling.

Foto 1: Nieuw bord

honden_bord.jpg

Foto 2: Nieuw bord honden aangelijnd.honden_bord_2.jpg

Als hondeneigenaren zijn wij het hier absoluut niet mee eens. Een hond is ook onderdeel van de natuur en heeft ook recht om vrij te kunnen genieten van het bos, zijn natuurlijke habitat. Hondeneigenaren zijn prima in staat een inschatting te kunnen maken of zijn of haar hond vrij rond kan lopen of niet. Daarnaast is er al een groot gebied waar honden überhaupt niet los mogen lopen. Het nieuwe gebied waar de honden aangelijnt moeten worden heeft geen enkele meerwaarde en het enige wat het doet is de wandelaars nog meer beperken. De weinige ruimte die honden al hebben wordt nu nog meer ingeperkt.

Foto 1: oude wandelgebied (Groen: Losloopgebied, Rood: honden aangelijnd).oude_gebied_wandelen.jpg

Foto 2 nieuwe wandel gebied (Groen: Losloopgebied, Paars: nieuw aangelijnd gebied, Rood: honden aangelijnd).nieuwe_gebied_wandelen.jpg

Doel

Het doel van de petitie is om zo veel mogelijk handtekeningen te verzamelen en hiermee een duidelijk signaal aan het Utrechts Landschap te geven. Ook is het doel om de resultaten van de petitie door te spelen naar de gemeente. We hopen tenminste tussen de 25 en 50 handtekeningen op te halen. Hoe meer hoe beter natuurlijk.

Deel deze petitie alstublieft met anderen.

Wat wij willen:

- De nieuwe borden worden weggehaald en het gebied wordt weer een losloopgebied.

- Een vrije wandeling voor de wandelaar en hond.

Let op! Bevestiging gaat via mail.

Groet,

Hondeneigenaar in Kerckebosch

Door te ondertekenen, machtig ik Theun Snel om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.