Heropen z.s.m. de wandelroute "Rondje Zorgvlied"!

Geachte Burgemeester en Wethouders, Directie van Rijkswaterstaat en Dagelijks Bestuur van Stadsdeel Zuid,rondje_Zorgvlied2.jpegZoals u wellicht weet, wordt er ter hoogte van de Rozenoordbrug gewerkt aan de A10. Recent stond in het Parool een stukje over de gevolgen hiervan.

Tijdens deze werkzaamheden, ruim een jaar, lezen we in het Parool, is de weg onder die A10 afgesloten voor fiets, wandel- en hardloopverkeer. En tevens zijn het Rozenoordpad en het Dr. C.W Ittmanpad niet meer verbonden met de Amsteldijk. Dit laatste heeft tot gevolg dat buurtbewoners en andere bezoekers niet meer hun zo dierbare ‘Rondje Zorgvlied’ kunnen lopen. Heel jammer, zo vindt menigeen die hier graag de neus lucht.

Het ‘rondje Zorgvlied’ loopt via het Martin Luther Kingpark, langs de Amstel naar het Rozenoordpad, buigt daar rechts af en gaat via de synagoge en de Zuidelijke Wandelweg weer terug naar het Martin Luther Kingpark. Of vice versa. Het is een zeer populaire route die veel (buurt)bewoners de gelegenheid biedt om kort de stad zo nu en dan te 'ontvluchten' en te genieten van rust en uitzicht. Zeven dagen per week, bij elk weertype wordt hier dan ook hartstochtelijke gewandeld, gejogd en honden uitgelaten. Goed voor lijf en leden én goed voor de geest. Echter: sinds kort stuiten deze sportievelingen vlak voor de Rozenoordbrug op een hek. Vanwege werk in uitvoering aan de A10 is hier de doorgangsweg volledig afgesloten. Veel mensen storen zich aan deze situatie.

Dit vanwege het feit dat de sluiting komende vanaf de synagoge of de RAI niet goed is aangekondigd, waardoor iedereen bij aankomst van het hek onverrichterzake huiswaarts moet. Maar nog meer vanwege het feit dat er nu geen mogelijkheid is om dit bekende rondje te wandelen, joggen of te hardlopen al dan niet met de hond. Uit betrouwbare bronnen hebben wij begrepen dat een scenario voor het openhouden van deze wandelroute mogelijk geschrapt is wegens de kosten. Echter: het welbevinden van deze stadsbewoners is eigenlijk niet in geld uit te drukken. Wij willen u dan ook met klem vragen om deze route weer toegankelijk te maken voor deze groep mensen. Een strookje van nauwelijk een meter breed langs het werk is al voldoende. Zo kunt u met een minimale inzet, een maximaal resultaat boeken.

Alvast veel dank! Rozenoord.JPG

Door te ondertekenen, machtig ik Gustaaf Reuchlin om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.