grotere broekzakken voor vrouwenbroeken

De broekzakken van een vrouwenjeans zijn 60% minder diep en 6,5% smaller dan de broekzakken van mannenjeans. De broekzak van een vrouw is  gemiddeld 14,2 centimeter en die van een man 23,1 cm. In slechts 40% van de (onderzochten) vrouwenjeansen past een smartphone.

Dit komt omdat aan het eind van de achtiende eeuw de mode voor vrouwen erg veranderde. De vrouw moest smaller ogen dus werd er een taille gemaakt in de broek. Een vrouw had namelijk al vier "bulten" (borsten en kont) dus konden er geen gevulde broekzakken bij. Hierdoor hadden vrouwen dus handtassen nodig. vandaag de dag zijn zakken voor vrouwen nog steeds kleiner zodat ze handtassen zouden blijven kopen.

Er zijn inderdaad veel ergere dingen in de wereld dan kleine broekzakken maar met deze pititie willen we aan de de fabrikanten laten weten dat vrouwen ook graag grote broekzakken willen.

bronnen:

HLN, Daarom zijn zakken van vrouwenjeans veel kleiner dan die van mannen(online), beschikbaar: https://www.hln.be/nina/style/daarom-zijn-zakken-van-vrouwenjeans-veel-kleiner-dan-die-van-mannen~ad7d65c0/(3 september 2018)

RACHELLE, Waarom zakken in jeans voor vrouwen zoveel kleiner zijn dan die bij mannen(online), https://grazia.nl/fashion/waarom-zakken-in-jeans-voor-vrouwen-zoveel-kleiner-zijn-dan-die-bij-mannen(5 september 2018)

VAN WAEYENBERGHE S., de zakken van vrouwenbroeken zijn minder diep dan die van mannen, da’s nu officieel bewezen(online), beschikbaar: http://newsmonkey.be/article/90639(5 september 2018)