Grondige bestrijding van de grasaar in de gemeente Roosendaal!

grasaar1.jpggrasaar2.jpggrasaar_uit_poot.png

De grasaar is een onkruid wat zich snel verspreid. De plantsoenen, voetpaden en parkeerplaatsen in Roosendaal staan er vol mee. De zaden hebben weerhaakjes waardoor ze gemakkelijk tussen de tenen, in de neus, in de oren of zelfs in de ogen van dieren kunnen kruipen. Door de weerhaken kunnen ze maar 1 kant op,steeds verder naar binnen en kunnen daar lelijke ontstekingen veroorzaken.

Wij moesten met onze hond Jop naar de dierenarts om operatief een grasaar uit zijn pootje te laten verwijderen. Volgens de dierenartsen een steeds vaker voorkomend probleem.

De gemeente Roosendaal zou de grasaar tijdig en grondig moeten bestrijden ( maaien en opruimen) om dit dierenleed te voorkomen.PHOTO-2019-07-15-16-25-13.jpg

Door te ondertekenen geef ik Elly Jacobs toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.