Grondige bestrijding van de grasaar binnen de bebouwde kom!

grasaar1.jpggrasaar2.jpggrasaar_uit_poot.png

De grasaar is een onkruid wat zich snel verspreid. De plantsoenen, voetpaden en parkeerplaatsen in Roosendaal maar ook in tal van andere gemeentes staan er vol mee. De zaden hebben weerhaakjes waardoor ze gemakkelijk tussen de tenen, in de neus, in de oren of zelfs in de ogen van dieren kunnen kruipen. Door de weerhaken kunnen ze maar 1 kant op,steeds verder naar binnen en kunnen daar lelijke ontstekingen veroorzaken.

Wij moesten met onze hond Jop naar de dierenarts om operatief een grasaar uit zijn pootje te laten verwijderen. Volgens de dierenartsen een steeds vaker voorkomend probleem.

De gemeentes zouden de grasaar tijdig en grondig moeten bestrijden ( maaien en opruimen) om dit dierenleed te voorkomen.PHOTO-2019-07-15-16-25-13.jpg

Door te ondertekenen, machtig ik Elly Jacobs om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.