GEEN woningen op groenstrook Kerk-Avezaath!

WhatsApp_Image_2021-02-23_at_19.17_.53_1.jpegWhatsApp_Image_2021-02-11_at_21.44_.15_.jpeg

Uitzicht groenstrook Korte Dorpsstraat Kerk-Avezaath

Al wandelend door de kom van het pittoreske dorpje Kerk-Avezaath, met haar diversiteit van oude en nieuwere woningen, veelal onder m

onumenten zorg, ervaar je ruimte en rust. Het “oude” karakter van de kom (centrum) van Kerk-Avezaath wordt al jaren behouden doordat noodzakelijke vernieuwingen passen binnen dit karakter. Toch vrezen bewoners van de kom voor een verandering waardoor het karakter definitief verloren gaat. Een verandering die grote impact heeft op met name omwonenden van de groenstrook ter hoogte van de Dorpsstraat en Korte Dorpsstraat. Immers als de plannen van de projectontwikkelaar groen licht krijgen zullen op dit kleine stukje groen een vijftal huizen worden geplaatst. Hierdoor verdwijnt in een klap het ruimtelijke karakter van de kom van dit dorp en zullen de direct omwonenden moeten inleveren aan de ruimte en rust die nu ervaren wordt

Zonder enig overleg heeft de Gemeente Buren plannen gemaakt om naast woningen op plan Daver nu ook woningen op de groenstrook Korte Dorpsstraat en Dorpsstraat te bouwen. Dit past totaal niet binnen het beeld en karakter welke het dorp nu uitstraalt. Direct omwonenden verliezen hun uitzicht, ruimte en rust en zullen veel overlast ervaren. De Korte Dorpsstraat zal gebruikt worden als toegangsweg door bezoekers en bewoners van de nieuwe woningen. Deze doodlopende straat is hier niet voor ingericht. Waarom zijn de bewoners hier niet over ingelicht? Moet nu echt het laatste stukje groen in ons dorp bebouwd worden? Kunnen we deze groenstrook niet anders inrichten zodat iedereen in het dorp hier profijt van heeft?

Dus zeg NEE tegen de bouwplannen! Uw steun hebben we meer dan nodig. Teken vandaag nog de petitie die we op een later moment aan de gemeente zullen overhandigen!

WhatsApp_Image_2021-02-23_at_19.17_.53_(1)_1.jpeg

WhatsApp_Image_2021-02-12_at_15.17_.18_1.jpegWhatsApp_Image_2021-02-23_at_19.17_.53_(2)_.jpeg

Arnold Pronk | namens omwonenden    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Arnold Pronk | namens omwonenden om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.