GEEN VRACHTWAGENS DOOR MIDWOLDA EN OOSTWOLD

Dagelijks rijden er TIENTALLEN zeer GROTE EN ZWARE VRACHTWAGENS door Midwolda en Oostwold. Met name de huizen vlak naast de weg hebben hier enorme overlast van.

Trillende huizen, scheuren in de muren, stankoverlast, dieseldampen, fijnstof in je longen...

KINDEREN GAAN WEER NAAR SCHOOL!
VELEN ZIJN ANGSTIG DOOR DE LANGSRAZENDE VRACHTWAGENS.
...

EN DAT TERWIJL ER EEN ZEER DURE WEG IS AANGELEGD VOOR GROOT VERKEER ACHTERLANGS MIDWOLDA.

Er zijn al ongelukken gebeurd met fietsers en vrachtwagens.
Ondanks dat er een bord "Doorgaand Verkeer" is geplaatst in Midwolda denderen de vrachtwagens door de dorpsstraten en nemen ze de aangegeven afslag niet.
1 VERKEERSBORD IS NIET GENOEG. Vaak rijden de vrachtwagens + combinaties met hoge snelheid tot wel 70 KM per uur door het dorp!  DAG en NACHT!
WAAROM door het dorp en WAAROM zo hard?

Meerder is er contact geweest met de gemeente Oldambt en de verantwoordelijke beleidsmedewerker. Ondanks zijn inspanningen en verzoek aan de talloze Transportbedrijven blijven de vrachtwagen + combinaties door de dorpen Midwolda en Oostwold denderen. Soms meer dan 100 per dag!

DAAROM / WAAROM DEZE PETITE?
Zodat we transportbedrijven en hun chaufeurs kunnen laten zien dat het niet leuk is al die vrachtwagens die langs je huis razen. Velen met mij zijn ervan overtuigd dat zij het ook niet prettig zouden vinden als het voor hun eigen huis dagelijks gebeurde. Naast het gevaar voor de fiets-, scootmobiel- en brommerbestuurders.

TEKEN DEZE PETITIE!

DEEL DE PETITIE VIA Facebook.

Dank je wel!