Géén grootschalig zonnepark in Hall

Er zijn vergevorderde plannen voor een grootschalig zonnepark aan de Oude Zutphenseweg/Lendeweg/Langedijk in Hall.

Dit park beslaat zo’n 35 hectare landbouwgrond, waarvan 26 hectare effectief gevuld wordt met zonnepanelen tot een hoogte van 3 meter. Er komt een hek omheen en het wordt voorzien van camerabewaking.

Buurtbewoners, Natuurmonumenten en de werkgroep Eerbeekse Mooilanden vinden dit geen goed plan. Het open landschap met houtwallen, grenzend aan het Apeldoorns Kanaal verandert in een grootschalig industrieterrein. Landbouwgrond wordt 30 jaar onttrokken aan de mogelijkheid van voedselproductie. Zoals het er nu uitziet, wordt de landelijke inpassing beperkt en is participatie door inwoners van Brummen niet mogelijk.

Juist de organisaties die vóór duurzaamheid, milieu en natuur zijn, staan lijnrecht tegenover deze plannen. Zij geven aan dat er voorrang gegeven moet worden aan zonnepanelen op daken, vuilstort- en industriegebieden. Daartoe zijn in de gemeente Brummen nog volop mogelijkheden.

De aarde duurzaam maken doe je door samen naar de beste oplossingen te zoeken. Dat bereik je niet met een grootschalig zonnepark op schaarse landbouwgrond.

Steun onze strijd tegen dit enorme zonnepark en teken deze petitie!!!!banner_zonnepark.JPG

Door te ondertekenen, machtig ik Mieke Verweij om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )