Geen Formule 1 zonder Olav Mol en Jack Plooij!

olav-mol-en-jack-plooij-paagman_(1)1.jpgVolgend seizoen is de F1 competitie helaas alleen nog maar te zien via NENT en Viaplay.

"Op dit moment heeft Ziggo Sport nog de Formule 1-rechten in handen, maar vanaf komend seizoen worden alle races ondergebracht bij betaalzender Viaplay, die in handen is van NENT. De eigenaar zegt de verslaglegging "op een hoger niveau" te gaan tillen, onder meer met een groot team met "diverse grote internationale namen".

Hierbij heeft de nieuwe aanbieder een legende, iemand met 30 jaar ervaring vervangen door een Brabantse commentator,Nelson Valkenburg, en coureur Melroy Heemskerk. Twee mensen die zo goed als niets met de Formule 1 te maken hebben. Zij hebben geen ervaring met de geschiedenis, de coureurs, de tracks..
Als je Olav Mol laat gaan, laat je een brok F1 ervaring gaan! Je kunt dat niet zomaar vervangen. De uitspraak dat ze de verslaggeving naar een hoger niveau willen tillen is natuurlijk een mes in de rug van Olav Mol, die uiterst bekwaam en vakkundig kan vertellen over zowel de techniek als de persoonlijke ervaringen met Formule 1. Bovendien heeft Olav Mol ( en ook Jack Plooij) veel persoonlijke contacten opgedaan in F1 met teambazen en coureurs; een zeer waardevol instrument bij het verslag doen en inzicht hebben in de paddock en op de grid. Je hebt veel meer aan die persoonlijke lijntjes dan aan "professioneel", maar saai en zakelijk verslag doen.

Verslaggeving van deze sport moet natuurlijk professioneel, maar zeker ook op een manier die te volgen is voor alle mensen die kijken. En dan ook nog op een unieke manier zoals alleen Olav Mol dat kan! Juist het feit dat iemand als Olav of Jack niet op de standaard manier hun interviews doen, spreekt aan bij de meeste coureurs en bijdfe kijkers. Echt schandalig dat NENT denkt dat twee mensen die geen F1 ervaring hebben dit beter kunnen!!

Olav Mol HOORT bij de Formule 1 en hem zomaar vervangen is alsof je een familielid weghaalt!

Ben je hier mee eens en wil je de stem van Olav  de komende jaren gewoon blijven horen, teken dan de petitie! Bedankt!

Door te ondertekenen, machtig ik Jolanda van der Grift om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.