Geen fietsroute Leijpark

Het aanleggen van een fietsroute door het park zal onbedoeld tot gevolg hebben dat alle paden in het park in toenemende mate als fietspad worden gebruikt door fietsers, elektrische fietsers, brommers, wielrenners of mensen met een speedpedelec.

Het Leijpark moet een plek blijven waar je kunt ontsnappen aan de drukte van de stad. Het Leijpark is één van de weinige stukken natuur in de stad waar je even niet met het verkeer bezig hoeft te zijn. Een plek waar je kunt ontspannen, waar kinderen kunnen spelen. Een plek om hard te lopen, te bootcampen, te skaten, yoga te doen, te relaxen in het gras, te picknicken, de hond uit te laten of gewoon rustig een wandeling te maken.

We verzoeken Gemeente Tilburg om geen fietsroute in het Leijpark aan te leggen en het Leijpark weer verkeersvrij te maken. Geef het Leijpark een upgrade in samenwerking met inwoners / gebruikers van het Leijpark.

Door te ondertekenen geef ik Geenfietsroute Leijpark toestemming om mijn handtekening door te spelen aan diegenen die invloed kunnen uitoefenen op deze kwestie.