Geen extra brug op de Dokkumer bolwerken

Enige tijd geleden werd het plan om parkeerplaats it Panwurk bij de Jumbo te slopen en te vervangen door andere parkeerruimte. In dit plan wordt ook gerept over een voetgangersbrug die aansluit op het Noorderbolwerk.

Nu zijn wij in beginsel niet tegen een nieuw Panwurk, maar wél tegen een extra brug. Deze brug sluit namelijk direct aan op het meest intact zijnde stuk bolwerk van Dokkum en doet hiermee afbreuk aan de historische waarde van Dokkum en haar prachtige binnenstad. Tevens wordt de loop uit de Aalsumerpoort en Koornmarkt gehaald, waardoor ondernemers omzet gaan verliezen  . Als derde punt vinden  wij dat de binnenstad van Dokkum prima via de Aalsumerpoort bereikbaar is. 150 meter (2 minuten) minder lopen is de vernieling van onze bolwerken niet waard.

Als bevolking van Noardeast Fryslân moeten wij een krachtig signaal afgeven dat de staat van onze bolwerken niet aangetast mag worden. Teken en deel daarom deze petitie.

Door te ondertekenen, machtig ik Sam Elharkati om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.