Geen bedrijfsunits achter of naast boerderijen in Peursum!

Peursum.jpg

Aan de Peursumseweg heeft een private partij plannen om 22 bedrijfsunits te plaatsen op de plaats waar een laag bedrijfsgebouw stond. Dat pand verrijst in de nabijheid van enkele oude monumentale boerderijen in het cultuurhistorisch bewoningslint.
Dat nieuwe gebouw wordt te hoog en te massaal in relatie tot de oude panden in het nabijheid.

Wij
* constateren dat in de directe nabijheid van enkele rijksmonumenten en een
gemeentelijk monument aan de smalle Peursumseweg geen plaats is voor 22 veel te hoge, massale units.Die gaan het zicht op de historische bebouwing vanaf de weg, de Giessen én de overkant van de Giessen zeer ontsieren! Bovendien zal de veengrond gaan werken waardoor de oude panden in de omgeving schade gaan oplopen (verzakkingen etc).

* verzoeken de gemeente Molenlanden dan ook geen medewerking te verlenen aan dit bouwplan, ook al is dat conform het bestemmingsplan!

Geef dit keer voorrang aan de cultuurhistorische waarde van het bebouwingslint, het in stand houden van de monumentale boerderijen én de fraaie omgeving!

Bert den Boer, IJmert Muilwijk, Anneke Bode en bestuur Geschiedkundige Vereniging Giessenburg en Schelluinen    Neem contact op met de schrijver van de petitie

Door te ondertekenen, machtig ik Bert den Boer, IJmert Muilwijk, Anneke Bode en bestuur Geschiedkundige Vereniging Giessenburg en Schelluinen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

We zullen uw e-mailadres niet openbaar online weergeven.