Geef bewoners ontplofte flat Bilthoven een nieuwe woning!

Op 21 april werden de bewoners van 30 woningen aan de Weegschaal in Bilthoven in de vroege ochtend uit hun huis gestuurd vanwege een gaslek. Tijd om spullen mee te nemen was er niet. Enige tijd later werden een aantal huizen geheel of gedeeltelijk verwoest door de gasexplosie. De overige huizen in het blok werden onbewoonbaar. De bewoners werden ondergebracht op campings en hotels.

Pas bijna een maand later, op 17 mei konden bewoners in een doos wat essentiële spullen meenemen, zoals verzekeringspapieren of dierbare herinneringen zoals foto’s.

De woningen zijn sociale huurwoningen, eigendom van woningbouwvereniging SSW. De directeur van SSW spreekt in de media van "een ramp voor de bewoners". Maar nu blijkt dat de SSW de bewoners die nog in hotels en campings verblijven vanaf 27 mei op straat zet. Ze moeten vanaf die datum zelf voor een dak boven hun hoofd zorgen. SSW regelt geen vervangende woonruimte.

SSW moet de verantwoordelijkheid nemen voor deze bewoners! Geef ze een zeer hoge urgentie op vrijkomende woningen en laat ze tot ze een andere woonruimte gevonden hebben, op de campings en hotels!

Door te ondertekenen, machtig ik Anne Liesker om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.

Script executed with success this is not html: Array ( [type] => 2 [message] => Trying to access array offset on value of type null [file] => /home/petitions/public_html/sign_petition.php [line] => 31 )