Gedoogbeleid uitbreiding terras Bar Bouwmeester moet in stand blijven

De horeca in Nederland is hard getroffen door de coronacrisis. Om ondernemers tegemoet te komen en meer ruimte te creëren, om de 1,5 meter-maatregel te kunnen waarborgen, heeft de gemeente toestemming gegeven aan Horecaondernemers voor een tijdelijke terrasuitbreiding. Deze uitzondering is in 2022 verlengd tot en met 31 oktober 2022. Daarna is Bar Bouwmeester helaas genoodzaakt om het terras weer af te breken. Een officiële aanvraag om het terras te mogen behouden heeft helaas alleen tot een afwijzing geleid omdat de gemeente de parkeerplaatsen weer vrij wil maken.

In mijn optiek is het terras, wat nu twee parkeerplekken in beslag neemt, een aanwinst voor de buurt. Buurtbewoners drinken er 's ochtends een kopje koffie en rond het middaguur loopt het terras vol om te genieten van vers gemaakte broodjes voor de lunch. Het team is altijd vrolijk tegen voorbijgangers en het terras zorgt voor een gemoedelijke sfeer aan de drukke Rijnstraat.

De 2 parkeerplaatsen die het terras in beslag neemt, zorgt niet voor parkeerproblemen. Er is altijd wel een lege parkeerplaats in de straat te vinden.

Teken deze petitie als je vindt dat het terras moet blijven.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Buurtbewoner Martijn

Door te ondertekenen, machtig ik Martijn van Luipen om de informatie die ik op dit formulier verstrek, over te dragen aan degenen die macht hebben over deze kwestie.