Gebruik de rotte plekken in Varsseveld voor woningbouw, en niet de groene parkjes!

Wij willen dat de gemeente Oude IJsselstreek betaalbare woningen bouwt in Varsseveld. In eerste instantie zijn hiervoor, per direct, veel verpauperende locaties geschikt.

Wij willen dat ons dorp groen blijft: geen bebouwing op openbare parkjes en speelveldjes. Geen huizen voor bomen. Burgers moeten in de hete zomers verkoeling kunnen vinden op schaduwrijke plekken. Kinderen moeten in onze gemeente veilig kunnen buitenspelen. Het gras moet blijven zodat overtollig regenwater in de bodem kan zakken , niet voor wateroverlast zorgt en in de zomer juist beschikbaar blijft.

Daarom zijn wij tegen de plannen voor nieuwbouw en parkeerplaatsen in het (speel)park aan de Julianalaan/Emmastraat

De gemeente wil met inwoners samenwerken aan een groene toekomstvisie. Deze visie gaat over het behoud van groene kernen van de gemeente. Sta de ontwikkeling van deze visie niet in de weg maar laat deze leidend zijn in de verdere plannen.

Wij roepen de bestuurders van de gemeente Oude IJsselstreek op om de plannen voor nieuwbouw voorlopig in te vullen door gebruik te maken van de "rotte plekken" en niet door de verkoop van onze groene parken en speelplaatsen.

behoud_groen2.jpg