Stop het verbod op halal

Quoted post

mrs bean

#207 mens en dier vreedzaam zonder honger

2011-12-08 15:47

Veel moslims en orthodoxe joden maken zich druk over de stemming in de Eerste Kamer over het koosjer slachten, dat zij met de voorschriften van hun heilge boeken uitgevoerd wensen te zien. Ik heb respect voor iedereen die een religie wil belijden, zolang het niemand schaadt. Als ik moet kiezen tussen een religieus voorschrift dat duizenden jaren geleden door mensen is vastgesteld en tussen vormen van slachten die meer of minder lijden veroorzaken bij een dier, kies ik voor het mindere leed. Er is ook een positieve uitweg van dit probleem: voor een duurzaam voortbestaan van aarde en mensheid is het van belang dat wij in plaats van vlees meer plantaardige voeding zoals bonen, peulvruchten en noten gaan eten. Honger ligt namelijk op de loer bij voortzetting van het huidige systeem van intensieve veeteelt.

Reacties


Gast

#215 Re: mens en dier vreedzaam zonder honger

2011-12-10 13:25:30

#207: mrs bean - mens en dier vreedzaam zonder honger

als je het zou willen begrijpen, zal je eerst bij je zelf te rade moeten gaan, hoe zal ik me voelen? op de ene moment wordt ik verdooft andere moment ben ik dood, je bent 2x onrecht aangedaan.